10 نکته ای که در مورد آکنه گربه ها باید بدانید!


 شاید برای شما هم جای بسی تعجب باشد که مگر آکنه در گربه ها هم بوجود می آید؟! بله، «دکتر محمد لطفی زاده» در یک مقاله ای در این مورد به تمامی نکاتی که در مورد آکنه در گربه ها باید توجه شود، پرداخته اند. نام این مقاله که “10 نکته درباره آکنه در گربه ها” است. […]

10 نکته ای که در مورد آکنه گربه ها باید بدانید!
شاید برای شما هم جای بسی تعجب باشد که مگر آکنه در گربه ها هم بوجود می آید؟! بله، «دکتر محمد لطفی زاده» در یک مقاله ای در این مورد به تمامی نکاتی که در مورد آکنه در گربه ها باید توجه شود، پرداخته اند. نام این مقاله که “10 نکته درباره آکنه در گربه ها” است. با دکتر سلام همراه باشید.

document.write(panab[r]);document.write(panab[p]);
در این مطلب 10 نکته درباره آکنه در گربه‌ها با استفاده از کتاب The Feline Patient تقدیم می‌شود .
1 – آکنه بعنوان یکی از مشکلات نسبتاً شایع در گربه‌ها بیشتر در ناحیه صورت بخصوص چانه خودنمایی می‌کند و جنبه زیبایی (cosmetic ) هم دارد.
2 – سن معمول بروز آکنه در گربه 6 ماهگی تا 14 سالگی و بطور متوسط حدود 4 سالگی است.
3 – در یک مطالعه از میان گربه‌های مبتلا به آکنه، 73 درصد comedone (جوش‌های زیرپوستی)، 68درصد دچار ریزش مو، 55درصد مبتلا به دَلمه، 45درصد مبتلا به پاپول و 41 درصد دارای اریتما بوده‌اند.
4 – آکنه همیشه با خارش همراه نیست با این حال عفونت باکتریایی هم در تعدادی از مبتلایان به آکنه در محل بروز عارضه دیده می‌شود. عمده باکتریهای مسئول عفونت، استاف کوآگولاز مثبت و استرپتوکوک‌های آلفا همولیتیک هستند.
5 – در هیستوپاتولوژی مبتلایان به آکنه، التهاب lymphoplasmocytic periductal ، اتساع مجرای غده سباسه، کراتوز فولیکولار همراه اتّساع، فولیکولیت، adenitis و furunculosis دیده می‌شود. تشخیص هم بر مبنای علائم بالینی و هم بر پایه هیستوپاتولوژی محقّق می‌شود.
6 – درمان عفونت باکتریایی ثانویه باید با آنتی‌بیوتیک‌تراپی سیستمیک به مدت 3 هفته یا تا یک هفته پس از رفع عفونت پوستی انجام شود.
7 – درمان موضعی آکنه معمولاً مؤثر و سودمند است. پیش از آن، موهای محل ابتلا بویژه در چانه باید کوتاه و ناحیه ابتلا تمیز شود.
8 – ژل benzoyl peroxide 5% ، کِرِم tretinoin ، ژل مترونیدازول، پماد clindamycin و پماد mupiricin از جمله داروهای مؤثر برای درمان موضعی آکنه به شمار می‌روند.
9 – قبل از درمان موضعی بهتر است پارچه گرم و مرطوبی را 30 ثانیه روی محل ابتلا نگه دارید تا منافذ باز شود و زمینه نفوذ دارو بیشتر فراهم گردد.
10 – پیش‌آگهی درمان معمولاً خوب است.
بیشتر بخوانید: گربه ای با چشم های هیپنوتیزم کننده ، زندگی گربه ها در کنار سالمندان
rkh.ivo.ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات خانگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری