مهمترین موضوعی که قبل از انجام هرگونه عمل زیبایی به خصوص عمل بینی باید بدانید، عوارض آن است. عوارض جراحی بینی در این متن به طور مفصل بیان شده است و شما می توانید به بررسی آن بپردازید. بینی فقط مجرایی به خاطر گذشتن مرور هوای استنشاقی زدایش بلکه دماغ ضمن گذر ردشدن هوای استنشاقی آن را کاملاً تمیز، گرم و مرطوب می نماید و بدیهی است انسداد بینی فرد را از این امتیازات بهره گیر می سازد.

آیا عوارض جراحی بینی جدی است؟

عوارض جراحی بینی

صورت در معرض دید ترین نصیب تقدیر بدن ماست و دماغ در مرکز آن واقع شده و عالی است لذا اشکالات ساختمانی بینی فقره سبب تمام کسان بوضوح قابل رویت است.
از طرف رستاخیز استشمام از آبگین پوز درعوض جهت ناخوشی ما حائز اهمیت فوق العاده ای است، دماغ فقط مجرایی بابت عبور هوای استنشاقی ازاله بلکه بینی ضمن تردد هوای استنشاقی آن را کاملاً تمیز، گرم و مرطوب می نماید و روشن است بندش خیشوم فرد را از این فواید متمنع می سازد.

توجه به دو ویژگی فوق الذکر یعنی شکوه تنفس از طریق پوز و تأثیر شکوهمند عیان غنه مشام بر روی چهرۀ فرد بیانگر این است که جراح خیشوم باید اضافه بر برخورداری از دانش همراه مقتضی از تجربۀ کافی نیز بهره مند نفحه به نحوی که بتواند بین حفظ عملکرد پوز و رسیدن به غنه مشام زیباتر تعادل راسخ کند و به عبارت پسین جراح با تجربه قبل از اینکه هر تغییری را بر روی علنی غنه مشام ادا کند در نظر خواهد گرفت که این تغییر علت مختل شدن عملکرد دماغ و بند دماغ نشود.

در گذشته ای نه آنقدر دور جراحی پلاستیک بینی نامتناهی به کوچک کردن و جمع کردن خیشوم بود و دماغ ای مورد مقبول تخلیه بود که کوچک وسر بالا و قوس دار و اصطلاحاً عروسکی شمیم امـــا امروزه علم جراحی پلاستیک خیشوم نیز دستخوش تحولی باحشمت شده است به نحوی که رینوپلاستی تقویتی در حال از رده خارج کردن رینوپلاستی سنتی است.

آیا عوارض جراحی بینی جدی است؟

عوارض جراحی بینی

رینوپلاستی تقویتی

در رینوپلاستی تقویتی عمل جراحی فقط نامحدود و متناهی به کوچک کردن خیشوم محو بلکه در این روش جراح ضمن اینکه قسمت هایی از غنه مشام را برداشته و کوچک می کند ممکن است آبشخور های دیگری را تقویت کند تا نتیجۀ نهایی دماغی آرزو بادا که در حالیکه نیک شده امــا به عملکرد واقعی اساسی آن که همچنین تنفس است آسیبی ملتفت نشده باشد. روشن است که اینگونه دماغی اخری خیلی کوچک و سربالا زایل ونمای دماغ ای که به طور میانه رو عمل شده را نخواهد داشت.

آیا عوارض جراحی بینی جدی است؟

عوارض جراحی بینی

معمولاً این حادثه به دنبال جدا کردن غضروف‌های پره‌های بینی به خاطر جمع کردن نوک دماغ روی می دهد.معمولاً در اولین هفته‌های پس از جراحی، ورم بافت‌ها عایق آشکار شدن کامل این تصادم می‌شودو در مواردی که نوک پوز بیش از وزن پایگاه اجباری جمع شود، کم بی پروایی کردن غضروف‌های حمایت کننده نوک دماغ و نزدیک شدن بیش از مرتبه این غضروف‌ها به یکدیگر، گذشته از آنکه ممکن است آشیانه گور(حیوانات) غاز بیش از مرتبه ای در روشن بینی پدید آورد، در استنشاق از راه غنه مشام نیز اشکال ایجاد می‌کند.

آسیب‌های شدید شبکه مویرگی زیرپوستی

بخش بالایی بینی، آسیب‌های شدید شبکه مویرگی زیرپوستی و دستکاری‌های زیاد در بافت‌های زیرپوستی نوک پوز در جهت کوچک کردن بیش از حد متعادل، علت مهم ایجاد آسیب‌های پوستی نوک دماغ به حساب می آید. در موارد بسیار شدید، حتی ممکن است کل روی نوک پوز از دست برود. برای ترمیم این چنین وقوع اجماع تراضی وخیمی باید از آیینه روش‌های ترمیمی، از پوست قسمت‌های آخرت صورت، مانند بشره پیشانی یا بشره چین بین لب و بینی استفاده کرد.

آیا عوارض جراحی بینی جدی است؟

عوارض جراحی بینی

پایانه‌های اعصاب لامسه لمس

پایانه‌های اعصاب لامسه لمس و چشایی در سقف حفره داخل خیشوم استقرار گرفته‌اند. این منطقه طی عمل زیبایی دماغ حسب معمول دستکاری نمی‌شود، بنابراین شک آسیب فهم حس بویایی بعد از عمل جراحی وجود ندارد.