زنان باردار! بالش بارداری خود را بردارید – بخش دوم


چگونه با بالش گوه‌ای بخوابیم هم‌چنان که از نامش پیداست این بالش در زیر تن شما جا می‌گیرد. کاربرد یک بالش گوه‌ای را در تصویر می‌بینید که یک شکم برآمده را نگه‌داشته است. تصویر زن باردار خوابیده روی بالش گوه‌ای، نحوه استفاده آن را نشان می‌دهد. خوبی‌ها ـ بالش گوه‌ای ارزان است. ـ جای چندانی نمی‌گیرد. بدی‌ها ـ تنها بخشی...

چگونه با بالش گوه‌ای بخوابیم

هم‌چنان که از نامش پیداست این بالش در زیر تن شما جا می‌گیرد. کاربرد یک بالش گوه‌ای را در تصویر می‌بینید که یک شکم برآمده را نگه‌داشته است. تصویر زن باردار خوابیده روی بالش گوه‌ای، نحوه استفاده آن را نشان می‌دهد.

زنان باردار! بالش بارداری خود را بردارید – بخش دوم

خوبی‌ها

ـ بالش گوه‌ای ارزان است.

ـ جای چندانی نمی‌گیرد.

بدی‌ها

ـ تنها بخشی از بدن را نگه‌می‌دارد.

ـ هم‌چنان به یک بالش برای زیر سر نیاز است.

بالش بارداری کشیده

هم‌چنان که از نامش پیداست این بالش در طول همه بدن زن باردار جا می‌گیرد و به بالش تَنی یا بالش بدن هم شناخته می شود. این سبک بالش بارداری همیشه کشیده و راست است و با این‌که برای در آغوش گرفتن بسیار خوب‌اند اما مانند برخی دیگر از بالش‌ها، پشت و کمر را نگه‌نمی‌دارند. بالش‌های بارداری کشیده به دلیل درازای‌شان می‌توانند به‌جای چند بالش معمولی برای پوشش کامل بدن به کار برده شوند. ویژگی خوب بالش‌های کشیده این است که در دوره بارداری می‌توانند در تخت بمانند. می‌توانید چندین بالش کشیده‌ای را در سرتاسر تخت‌تان به‌طور منظم پخش کنید تا هنگام خواب جلو شانه‌به‌شانه‌شدن و غلت‌خوردن شما را بگیرد.

بالش‌های کشیده در دو شکل گوناگون در دسترس‌اند

۱ـ بالش‌های کشیده صاف؛

به یک بالش معمولی دراز که شما روی آن می‌خوابید می‌ماند؛ البته بلندتر و کشیده‌تر است.

۲ـ بالش‌های کشیده خمش‌پذیر

بالش‌ کشیده خمش‌پذیر مانند درزگیرهای استوانه‌ای است که برای بستن راه جریان هوا جلو درزهای در یا پنجره می‌گذارید.

بالش‌های کشیده خمش‌پذیر واقعا خم می‌شوند و با هر حالتی که شما بخواهید سازگار و هم‌خوان می‌شوند. بالش‌های کشیده خمش‌پذیر که ساختار ریزمولکولی دارند گران‌ترند ولی بالش‌های کشیده خمش‌پذیر ارزانتر، از توپک‌ها و گلوله‌های پلی‌استرین استاندارد درست شده‌اند (درست مانند کیسه لوبیا). اغلب بالش‌های کشیده خمش‌پذیر با ریزمولکول‌ها ساخته می‌شوند تا با توپک‌های پلی‌استرین.

از سوی دیگر، بالش‌های کشیده صاف به‌آسانی پیچ‌وتاب نمی‌خورند؛ برای نمونه نمی‌توانید بخش بالایی آن را خم کنید و سرتان را روی آن بگذارید و بخوابید.

چگونه با یک بالش بارداری کشیده بخوابیم؟

بالش‌های کشیده برخلاف بالش‌های ساده، به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که در آغوش گرفته و در برکشیده شوند. یک روش خوابیدن با بالش‌های کشیده این است که بخش پایین آن را در میان دوپا بگیرید و با دست‌تان بخش میانی آن را در آغوش بکشید تا زیر شکم شما را بگیرد.

زنان باردار! بالش بارداری خود را بردارید – بخش دوم

خوبی‌ها:

ـ همه بدن را پوشش می‌دهد

ـ نیاز به بالش زیر سر ندارید

بدی‌ها

ـ جای بسیاری در تخت می‌گیرد

ـ بخش پشت و کمر را پوشش نمی‌دهد.

بالش بارداری فراگیر یا تنگیر

بالش بارداری تنگیر، دور همه بخش‌های بیرونی بدن زن باردار را فرامی‌گیرد بنابراین یک نگهدارنده بسیار خوب و کاراست. این بالش‌ها معمولا ۱٫۷۵ تا ۲٫۱۰ متر درازا دارند؛ به‌اندازه‌ای که دور فرد حلقه می‌زنند.

بالش‌های تنگیر نه‌تنها آغوش شما را پر می‌کنند بلکه پشت شما را به‌خوبی فرامی‌گیرند. اگر شما هر روز صبح با درد پشت و کمر بیدار می‌شوید بالش‌ تنگیر بهترین تیکه‌گاه پشتی است که شما به آن نیاز دارید.

بالش‌های بارداری تنگیر در دو سبک گوناگون در دسترس‌اند:

ـ بالش تنگیر سی‌‌سان(C)

بالش تنگیر سی‌سان که به شکل سی(C) لاتین دور بدن را می‌گیرد.

ـ بالش تنگیر یوسان(U)

بالش تنگیر یوسان به شکل یو(U) است.

هم‌چنان‌که می‌بینید هر کدام از این بالش‌ها به‌دلیل شباهتی که به حروف لاتین دارند نامگذاری شده‌اند. اگرچه هر دو سبک بالش دور بدن را فرا می‌گیرند اما هرکدام شیوه خواب جداگانه‌ای دارند.

چگونه با بالش سی‌سان بخوابیم

شکل سی‌سان به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای وضعیت سواری‌مانند به‌کار می‌رود. پایه سی را میان پاهایتان می‌گذارید انگار که سوار بر زین اسب شده‌اید و بالای سی را برای استراحت زیر سرتان می‌گذارید. پشت‌تان را درآغوش خمیدگی سی می‌دهید که به کاهش فشار در نقطه ‌دردناک پشت‌تان کمک می‌کند و از درد آن می‌کاهد.

تصویر زیر نشان می‌دهد چگونه بالش سی‌سان را به کار بگیرید تا هنگام خواب آسایش داشته باشید.

زنان باردار! بالش بارداری خود را بردارید – بخش دوم

چگونه با بالش یو‌سان بخوابیم؟

بالش یو‌سان به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتوان آن را میان دو زانو جا داد (مانند یک کوآلا که شاخه درخت را در میان پاهاش می‌گیرد.) از آنجا که بالش یوسان پشت و جلو را با هم در بر می‌گیرد، این بالش مناسب زنان بارداری است که دوست دارند به پشت بخوابند اما شکم بزرگ آن‌ها نمی‌گذارد طولانی‌مدت به پشت بخوابند.

بالش یوسان نیز مانند بالش سی‌سان برای نگهداشتن هم‌زمان سر، پشت و پاها به‌کار می‌رود.

تصویر زیر شیوه کاربرد بالش یوسان را هنگام خواب نشان می‌دهد.

زنان باردار! بالش بارداری خود را بردارید – بخش دوم

خوبی‌ها

بهترین بالش بارداری نگهدارنده مادر و نوزاد در رحم است.

نیاز به بالش جداگانه برای زیر سر نیست.

بدی‌ها

گران‌ترین بالش بارداری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه والدین و فرزندان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک