تمایلات جنسی نوجوان را چگونه پاسخ دهیم؟


تمایلات جنسی در نوجوان، به دلیل نداشتن اطلاعات کافی یا درست، گاهی مشکلاتی را پدید می‌آورد. نوجوان تمایلات جنسی‌ اش تشدید می‌شود و برای تعیین نقش جنسیتی خود تلاش و احساس می‌کند که برای رفتار جنسی دارای توانایی خاصی شده است. چنانچه تمایلات جنسی نوجوان مدیریت نشود، ممکن است به انحرافات جنسی کشیده شود. انحرافات جنسی در […] نوشته تمایلات...

تمایلات جنسی در نوجوان، به دلیل نداشتن اطلاعات کافی یا درست، گاهی مشکلاتی را پدید می‌آورد. نوجوان تمایلات جنسی‌ اش تشدید می‌شود و برای تعیین نقش جنسیتی خود تلاش و احساس می‌کند که برای رفتار جنسی دارای توانایی خاصی شده است.

شاید دوست داشته باشید
نکاتی مهم درباره لوازم آرایش
چقدر یک جوان را می شناسید؟

چنانچه تمایلات جنسی نوجوان مدیریت نشود، ممکن است به انحرافات جنسی کشیده شود.

انحرافات جنسی در نوجوان شکل‌های گوناگونی دارد که شایع‌ترین آن، خودارضایی است. چنانچه والدین از تمایلات جنسی نوجوان خودآگاه شدند، باید برای درمان بسرعت اقدام کنند. ازجمله مواردی که می‌تواند در تمایلات جنسی و انحرافات جنسی نقش مهمی ایفا کند، سرزنش و ایجاد عقده حقارت در نوجوان است.

والدین زمانی که از رفتار جنسی نوجوان آگاهی می‌یابند، نباید او را تحقیر و سرزنش کنند بلکه لازم است، نوجوان با والد همجنس خود گفت‌وگو کند و اطلاعات جنسی خود را در این زمینه افزایش دهد.

برای درمان تمایلات جنسی نوجوان، آموزش خودکنترلی و مدیریت خویشتن ضروری است و لازم است، نوجوان همه مواردی را که سبب تحریک جنسی او می‌شوند، از زندگی خود حذف کند. مانند فیلترشکن‌های اینترنتی؛ کتاب‌ها، فیلم‌ها و تصاویر جنسی؛ مراوده با افراد مبتلا؛ میهمانی های مختلط و تحریک امیز که پوششهای نیمه عریان دارند، زیاد ماندن در حمام؛ رفتن به رختخواب پیش از غلبه کردن خواب؛ دیر برخاستن از رختخواب هنگام بیداری؛ تنها ماندن در خانه یا در اتاق دربسته، تغذیه نامناسب، تحرک نداشتن و عدم فعالیت جسمی و ورزشی.

با توجه به این که فعالیت ورزشی هوازی، انرژی جنسی را تبدیل می‌کند، لازم است نوجوان رشته ورزشی را به صورت مداوم دنبال کند.

داشتن برنامه‌ریزی و ایجاد انگیزه در نوجوان و پرکردن اوقات بیکاری نوجوان به جلوگیری از اشتغال ذهنی جنسی می‌انجامد.

دکتر مهرنوش دارینی

‌ روان‌شناس و مشاور

منبع : جام جم

تمایلات جنسی نوجوان را چگونه پاسخ دهیم؟
5 (100%) 1 رای

سوال پزشکی دارید ؟!؟
همین الان از طریق تلگرام سوال خود را بپرسید و پاسخ خودتون را در یافت کنید !
کانال نبض ما رو نمی دانید ؟!! می توانید از طریق کانال تلگرام نبض ما آخرین مطالب سایت را دنبال کنید !

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نوجوانی و بلوغ

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟