ثبت رکورد جدید در کشتن داعشی‌ها!


ثبت رکورد جدید در کشتن داعشی‌ها!

یک تک‌تیرانداز کانادایی با شلیک از فاصله 3540 متری توانسته یکی از عناصر گروه تروریستی داعش را هدف قرار دهد.

ثبت رکورد جدید در کشتن داعشی‌ها!

یک تک‌تیرانداز کانادایی با شلیک از فاصله ۳۵۴۰ متری توانسته یکی از عناصر گروه تروریستی داعش را هدف قرار دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از گلوب‌اند میل، یک تک‌تیرانداز کانادایی با شلیک از فاصله ۳۵۴۰ متری توانست رکورد دقت شلیک تیراندازان را بشکند.

این تیر که از لحظه شلیک تا رسیدن به هدف ۱۰ ثانیه در هوا بوده، می‌تواند رکورد جدیدی در هدف قرار دادن یک نفر از فاصله دور ثبت کند.

دو مقام نظامی کانادایی، پنجشنبه در این‌باره تصریح کردند، این واقعه ماه گذشته روی داده و تک‌تیرانداز کانادایی از فراز یک برج این کار را انجام داده است.

آن طور که این مقام‌ها گفته‌اند این سرباز کانادایی بخشی از نیروهای ائتلاف ضد داعش بوده است؛ همزمان مرکز فرماندهی نیروهای ضربت کانادا، اصابت تیر به هدف را تایید کرده است.

آن طور که گزارش شده از این تیراندازی فیلمی هم تهیه شده که تایید می‌کند تیر رها شده بعد از ۱۰ ثانیه و طی مسافتی حدود ۳۵۴۰ متر به هدف برخورد می‌کند.

بدین ترتیب، این تک تیرانداز کانادایی که از یک اسلحه «مک‌میلان تی‌ای‌سی ۵۰» ساخت آمریکا استفاده کرده می‌تواند مدعی شود رکورد جدیدی در تک تیراندازی موفق در میدان جنگ ثبت کرده است.

یک منبع نظامی هم گفته این شلیک و هدف قرار گرفتن شبه نظامی داعشی، در حقیقت مانع از آغاز عملیات قریب‌الوقوع آنها علیه نیروهای امنیتی عراقی شده است؛ چرا که نیروهای داعش «نفهمیده‌اند از کجا هدف قرار گرفته‌اند.»

به گفته منایع نظامی، دشواری تک تیراندازی از چنین فاصله‌ای در این است که باید باد، گردش زمین و همه احتمالات فیزیک که ممکن است در مدت زمان طی مسیر گلوله تا هدف روی دهد، به درستی محاسبه شود.

رکورد قبلی متعلق به یک تک تیرانداز بریتانیایی بود که در سال ۲۰۰۹ توانسته بود با استفاده از یک لاپو مگنوم ۳۳۸ و از فاصله ۲۴۷۵ متری یک پیکاجوی طالبان را در افغانستان هدف قرار دهد.

کانادا حملات هوایی جنگنده‌هایش علیه داعش را سال گذشته متوقف کرد اما همزمان «جاستین ترودو» نخست وزیر این کشور از اجرایی شدن طرح افزایش نیروهای ویژه این کشور برای پیوستن به ائتلاف ضد داعش خبر داده بود، نیروهایی که اغلب گفته می‌شود قرار است در آموزش و سازمان‌دهی نیروهای عراقی نقش ایفا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه داعش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس