کتاب 90 سالگی بندر نوشهر رونمایی شد


کتاب 90 سالگی بندر نوشهر رونمایی شد

نوشهر - ایرنا - کتاب 90 سالگی بندر نوشهر روز شنبه همزمان با پا گذاشتن این بندر به دهه نهم عمرش با حضور استاندار مازندران و مسئولان استانی و شهرستانی در بندر نوشهر رونمایی شد.

به گزارش ایرنا ، این کتاب در ۴۳۸ صفحه ، در بردارنده دوره فعالیت بندر نوشهر از زمان تاسیس در سال ۱۳۰۸ تا سال ۱۳۹۹ و همچنین برنامه های ساخت و توسعه آن در این دوره زمانی است.

بخشی از این کتاب هم حاوی خاطرات مسئولان دوره های مختلف بندر در زمینه ساخت و توسعه آن به همراه تصاویر متنوع از ساخت ، شروع به کار و توسعه بندر بر اساس اسناد و مدارک سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در آئین رونمایی از این کتاب گفت : کتاب حاوی تاریخ بندر نوشهر از زمان ورود نخستین کشتی به آن است.

محمد تقی انزان پور افزود : بندر نوشهر ، قدیمی ترین بندر مازندران است و در حال حاضر سالانه حدود یک میلیون تن بار در آن تخلیه و بارگیری می شود و یکهزار نفر هم به صورت مستقیم در آن مشغول کار هستند.

وی ادامه داد : رونمایی از این کتاب به عنوان قدرانی از زحمات گذشته گان و همچنین شناخت بندر به نسل آینده به ویژه مردم منطقه صورت گرفته است.

بندر نوشهر به مساحت حدود ۴۰ هکتار درحال حاضر دارای ۹ پست اسکله تجاری و خدماتی بوده است و یکی از نزدیک ترین بنادر به مرکز کشور تهران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...