وزیر خارجه بحرین: آماده مذاکره با ایران هستیم


وزیر خارجه بحرین: آماده مذاکره با ایران هستیم

تهران-ایرنا- عبداللطیف الزیانی وزیر خارجه بحرین روز شنبه در سخنانی گفت که کشورهای حوزه خلیج فارس آماده مذاکره با ایران درباره توافق هسته‌ای هستند.

به گزارش روزنامه الوطن بحرین،‌ الزیانی در نشست گفت وگوی منامه درباره برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد: نیاز مهمی به بررسی توافق هسته‌ای ایران و مذاکره مجدد در این باره وجود دارد. توصیه می‌کنیم با مردم و کشورهای منطقه مشورت شود تا اطمینان حاصل شود که هر توافقی با ایران، نگرانی‌ها در منطقه را نیز شامل می‌شود. مسئله‌ای که باعث نگرانی جامعه جهانی هم هست.

وی در ادامه ادعاهایش علیه ایران گفت: این نگرانی‌ها درباره ایران شامل برنامه موشک‌های بالستیک، دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه، حمایت مادی و تسلیحاتی از شبه نظامیان و برنامه هسته ای‌ می‌شود.

الزیانی در ادامه با اشاره به مسئله فلسطین گفت که بعد از توافق‌های حاصله با اسرائیل تماسی از وزیر خارجه فلسطین دریافته کرده و به او تاکید کرده که موضع بحرین در قبال مسئله فلسطین کاملا روشن است.

الزیانی افزود:‌ ما طبق طرح صلح عربی خواهان تشکیل دو کشور هستیم و هر دو طرف را به نشستن پای میز مذاکره دعوت می‌کنیم. ما کاملا آماده ایم که هرگونه کمک و حمایتی از برادران فلسطینی خود به عمل آوریم.

وزیر خارجه بحرین با اشاره به اینکه منطقه و جامعه جهانی قادر به حفظ امنیت در خاورمیانه هستند، تاکید کرد که باید کشورهای منطقه باید برای تحقق منافع ملت‌ها با هم همکاری‌ها و همراهی داشته باشند.

بحرین به همراه امارات و با نظارت آمریکا، ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریورماه) توافق با رژیم صهیونیستی را در کاخ سفید امضا کرد، اقدامی که موجی از خشم را در میان کشورهای اسلامی به ویژه گروه‌های فلسطینی به دنبال داشت.

بحرین در پی این توافق به دنبال گسترش همکاری با رژیم اشغالگر قدس است.

منامه پس از اعلام توافق عادی سازی روابط بین ابوظبی و تل آویو حریم هوایی خود را به سوی هواپیماهای رژیم صهیونیستی گشود. بحرین و رژیم صهیونیستی قرار است توافق در حوزه هواپیمایی، تبادل سفرا و افتتاح سفارت را بررسی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا