ارتقای فعالیت‌ قرآنی بچه‌های مسجد و تغییر آئین‌نامه جشنواره «مدها متان» در «ایران قوی»


ارتقای فعالیت‌ قرآنی بچه‌های مسجد و تغییر آئین‌نامه جشنواره «مدها متان»  در «ایران قوی»

ابدالی درباره مهمترین اقدامات انجام شده در رواق نور، طرح ملی «ایران قوی»، گفت: برنامه‌ریزی کمّی کیفی اجرای فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و تغییر آئین‌نامه جشنواره «مدهامتان» ازجمله این فعالیت‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، طرح ملی «ایران قوی» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در بازه زمانی هفته دفاع مقدس تا سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها در حال اجرا است. این طرح ملی 12 رواق دارد که برای هر یک استانی به عنوان معین انتخاب شده، چنان که استان خراسان رضوی در رواق «نور» معین است.

«محمد ابدالی» درباره مهمترین برنامه های انجام شده در رواق نور طرح ملی «ایران قوی»، اظهار کرد: برگزاری جلسات برنامه ریزی کمّی کیفی اجرای فعالیت های قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، تدوین و طراحی درسنامه و سوالات جزء هشتم برای مسابقه تفسیر کوتاه، طراحی پوستر و تولید تیزر و موشن گرافی مسابقه تفسیر کوتاه و اطلاع رسانی جهت حضور اعضای کانون ها در برنامه های رواق نور، ازجمله مهمترین اقدامات انجام شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی ادامه داد: طراحی پوستر چهاردهیمن دوره جشنواره قرآنی «مدهامتان» و تدوین آئین نامه اجرایی آن، برنامه ریزی برای برگزاری دوره «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» در 10 استان و اطلاع رسانی جهت ثبت طرح تلاوت نور در سامانه بچه های مسجد توسط کانون های مساجد کشور از دیگر اقداماتی است که در رواق نور انجام شده و می شود.

وی با بیان اینکه سابقه مثبت فعالیت های قرآنی سبب انتخاب خراسان رضوی به عنوان استان معین رواق نور شده است، گفت: پیش از اجرای طرح ملی «ایران قوی» نیز خراسان رضوی، مجری جشنواره قرآنی «مدها متان» بود و امسال با فضای ایجاد شده در رواق نور، آئین نامه برگزاری این جشنواره تغییر کرد تا ویژه دو گروه سنی 8 تا 16 سال و 16 تا 30 سال برگزار شود.

ابدالی در ادامه بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور و محدودیت های برگزاری جلسات حضوری، معمولا جلسات رواق نور در فضای مجازی برگزار می شود البته تا کنون هشت جلسه حضوری نیز در ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کرده ایم.

وی درباره استان های مجری طرح «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» ابراز کرد: این طرح در استان های چهارمحال و بختیاری، اردبیل، آذربایجان غربی، بوشهر، یزد، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، لرستان و خراسان رضوی در حال اجرا است.

ابدالی درباره برکات اجرای طرح ملی ایران قوی و پیش بینی رواق نور برای فعالیت های قرآنی این طرح، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح و ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد آثار و برکات بسیار داشته چنان که به فعالیت های پراکنده و موازی پیش از این، انسجام و نظم بخشیده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...