رتبه ایران در جراحی زیبایی در جهان چند است و جراحی زیبایی شامل چه مواردی می شود؟


جراحی زیبایی نوعی جراحی پلاستیک است که امروزه در بین افراد جامعه جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

رتبه ایران در جراحی زیبایی در جهان چند است و جراحی زیبایی شامل چه مواردی می شود؟

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جراحی زیبایی نوعی جراحی پلاستیک است که امروزه در بین افراد جامعه جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. با استفاده از عمل جراحی زیبایی می توان ظاهر را بهبود بخشید و تغییرات چشمگیری در شکل و فرم ظاهری ایجاد کرد.

طبق گزارش بدست آمده از انجمن بین المللی جراحی پلاستیک، آمریکا، برزیل، ژاپن، ایتالیا و مکزیک به ترتیب رتبه های اول تا پنجم عمل جراحی زیبایی را به خود اختصاص داده اند. روسیه، هند، ترکیه، آلمان و فرانسه نیز در رتبه های 10 – 6 قرار گرفته اند. جایگاه ایران در این جدول رسیدن به رتبه 20 جهانی است.

رتبه ایران در جراحی زیبایی در جهان چند است و جراحی زیبایی شامل چه مواردی می شود؟

جراحی زیبایی چیست؟

جراحی زیبایی بر روی بخش های زیادی از بدن قابل اجرا بوده و از آن جا که نتایج بدست آمده همیشگی است قبل از تصمیم گیری باید جوانب مختلف را سنجید.

در حال حاضر میزان انجام جراحی زیبایی بطور فزاینده ای رو به افزایش است. اگر بخواهیم نگاهی به گذشته بیندازیم با این حقیقت روبرو خواهیم شد که در سال 2013 بیش از 15 میلیون جراحی زیبایی در امریکا انجام شده است که نسبت به قبل 3 درصد بیشتر شده است.

جراحی زیبایی ترمیمی

نوعی از جراحی پلاستیک است که با انجام آن می توان عملکرد بخش های آسیب دیده بدن را بهبود بخشید و ظاهر آن ها را بهتر نمود.

تفاوت بین جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی

بر خلاف باور عموم جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی دو عمل مشابه نیستند. این دو جراحی دو رشته تخصصی مجزا بوده و از طرفی نیز با یکدیگر در ارتباط هستند. از آن جا که جراحان پلاستیک زیادی جراحی زیبایی را نیز انجام می دهند، این دو به جای همدیگر به کار می روند.

جراحی زیبایی با استفاده از تکنیک های مختلف جراحی سعی در بهبود ظاهر فرد داشته و بر رفع عیوب و نقص ها تمرکز دارد. با استفاده از این جراحی می توان عدم قرینه گی را برطرف نمود.

از جراحی زیبایی می توان برای همه بخش های بدن اعم از سر، گردن و بدن استفاده کرد. این جراحی برای اعمال تغییر بر روی بخش هایی از بدن که عملکرد سالمی دارند با رضایت فرد انجام می شود.

جراحی پلاستیک برای برطرف کردن و اصلاح نقص در عملکرد و ظاهر شخص متمرکز است. در این روش ناهنجاری ها و مشکلات ظاهری بدن در اثر عوامل مختلف ارثی، سوختگی، حوادث، بیماری و تصادفات برطرف می شود.

جهت انجام جراحی زیبایی jarahizibaie.com ، عمل زیبایی و هزینه های جراحی زیبایی به سایت مراجعه نمایید و از مشاوره جراحان فوق تخصص جراحی پلاستیک استفاده نمایید.

علل و عوامل اقدام به جراحی زیبایی

جراحی زیبایی از جمله اقداماتی است که عیوب قسمت هایی از بدن یا صورت را رفع کرده و با تغییر در ظاهر سبب زیباسازی آن می شود. دلایل زیادی وجود دارند که باعث شده است افراد زیادی به سمت این جراحی ها رو آورند:

ژنتیک مشکلات پوستی پیری پوست جای زخم ناشی از تصادفات، بیماری و جوش های پوستی ارتقاء شغلی

انواع جراحی زیبایی

انواع و اقسام عمل های زیبایی برای بهبود وضع ظاهری بخش های بدن وجود دارند:

جراحی پروتز سینه که مختص خانم هاست ویژگی هایی دارد که سبب شده است افراد زیادی به دنبال آن باشند. با استفاده از این جراحی زیبایی می توان با زیباسازی ظاهر سینه افزایش اعتماد به نفس و تناسب اندام شد. جراحی بزرگ کردن سینه جراحی کوچک کردن سینه جراحی لیفت سینه لیپوساکشن جراحی بینی جراحی باسن جراحی زیبایی صورت جراحی زیبایی چانه جراحی زیبایی گونه

رتبه ایران در جراحی زیبایی در جهان چند است و جراحی زیبایی شامل چه مواردی می شود؟

نکات مهم در جراحی زیبایی

قبل از اقدام به جراحی زیبایی لازم است به نکات زیادی توجه شود:

دقت در انتخاب پزشک یا جراح جمع آوری اطلاعات در خصوص جراحی، مزایا و معایب آن مطالعه در خصوص عوارض و خطرات آن انتخاب زمان مناسب آماده سازی امکانات لازم برای آسایش و راحتی

جراحی زیبایی محبوب در بین افراد

سالهای متمادی است که استفاده از جراحی زیبایی در بین عموم افراد رایج شده است و محبوب ترین آن ها عبارتند از، جراحی پلک، جراحی بینی، لیزر پوست، کاشت مو، لیفت صورت، لیفت بازو و لیفت گردن. در این جا قصد داریم در خصوص جراحی های محبوب توضیحاتی ارائه کنیم.

در گذشته جراحی زیبایی تنها مختص قشر مرفه جامعه بود. اما با گذشت زمان و رفته رفته افراد بیشتری جذب این جراحی شدند تا شکم خود را صاف کنند یا تغییرات زیادی در شکل خود ایجاد نمایند.

جراحی زیبایی بینی که از محبوب ترین روش های جراحی زیبایی است و در بین افراد بخصوص جوانان طرفداران زیادی دارد، می تواند نقش مهمی در تغییر جهره و صورت فرد داشته باشد.

جراحی زیبایی پلک نیز سهم بسزایی در زیبایی فرد دارد. با استفاده از این جراحی زیبایی پوست و چربی اضافی برداشته شده و پلک صاف تر می شود. برای رفع پف زیر چشم نیز می‌توان از جراحی زیبایی استفاده کرد. در این روش زخم زیادی در پوست ایجاد نمی شود.

رتبه ایران در جراحی زیبایی در جهان چند است و جراحی زیبایی شامل چه مواردی می شود؟

جراحی زیبایی در ایران

ایران یکی از کشورهایی است که جراحی زیبایی به وفور در آن انجام می شود و رتبه بالایی در این زمینه دارد. یکی از مهمترین جراحی های زیبایی انجام شده در کشور ما جراحی بینی است که حدود 40 سال پیش توسط پزشک ایرانی انجام شد. با توجه به اینکه ایران به رتبه اول در جراحی بینی رسیده است. جراحی زیبایی در ایران در زیر 40 سال انجام می شود.

به نقل از پزشکان انجمن جراحی، عمل بینی اولین رتبه جراحی زیبایی در ایران را داشته و پس از آن بیشترین جراحی زیبایی مربوط به جراحی پلک، افزایش حجم سینه، پروتز سینه، لیپوساکشن، بوتاکس، تزریق فیلر و ژل است. از آن جا که جراحی زیبایی یک علم است جراح متخصص زیبایی باید تسلط کافی به این جراحی را داشته باشد.

انواع عمل زیبایی

عمل زیبایی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

عمل های تهاجمی عمل های غیرتهاجمی عمل های غیرتهاجمی

در عمل های غیرتهاجمی از جراحی استفاده نمی شود؛ از اینرو به اتاق عمل، بیهوشی و تیغ جراحی نیازی نیست. این عمل ها در داخل کلینیک و مطب قابل انجام است. تزریق بوتاکس، لیزر موهای زائد، جوانسازی پوست، پاک کردن خالکوبی و ... از این گونه اقدامات غیر تهاجمی هستند.

عمل های تهاجمی

به عمل های زیبایی که با استفاده از جراحی انجام می شود، عمل های تهاجمی گفته می شود. عمل هایی همچون عمل جراحی زیبایی بینی، لیفت صورت، جراحی زیبایی پلک، پروتز سینه، جراحی زیبایی شکم و ... در زمره عمل های تهاجمی قرار دارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت