تصاویر| چین خورشید مصنوعی ساخت


تصاویر| چین خورشید مصنوعی ساخت

این فرایند در راکتور توکاماک اچ ال - 2 ام در چین صورت گرفته که بزرگترین مرکز آزمایشگاهی همجوشی هسته‌ای در آن کشور محسوب می‌شود و در آن فرایند مشابه واکنش‌های طبیعی رخ داده در خورشید با استفاده از گاز‌های هیدروژن و دوتریوم بازسازی شده اند.

آفتاب‌‌نیوز :

چین گزارش داده که خورشیدی مصنوعی را ساخته که با نیروی حاصل از انرژی هسته‌ای راه اندازی می‌شود و گرمایی ده برابر بیش از خورشید واقعی خواهد داشت.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این فرایند با موفقیت در راکتور همجوشی هسته‌ای برای نخستین بار صورت گرفته است. روزنامه خلق چین این خبر را اعلام کرده است. این روزنامه افزوده است که این خورشید می‌تواند منبع انرژی پاک مشابه با خورشید واقعی باشد.

این فرایند در راکتور "توکاماک اچ ال - ۲ ام" در چین صورت گرفته که بزرگترین مرکز آزمایشگاهی همجوشی هسته‌ای در آن کشور محسوب می‌شود و در آن فرایند مشابه واکنش‌های طبیعی رخ داده در خورشید با استفاده از گاز‌های هیدروژن و دوتریوم بازسازی شده اند.

این راکتور در استان سیچوان چین واقع شده و اواخر سال گذشته تکمیل شده بود. این خورشید می‌تواند به دمای ۱۵۰ میلیون درجه سلسیوس برسد که ده برابر گرم‌تر از دمای مرکز خورشید واقعی محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط