خط تخریبی رسانه‌ های بیگانه و نفوذی ها برای ضربه زدن به دستگاه های امنیتی


خط تخریبی رسانه‌ های بیگانه و نفوذی ها برای ضربه زدن به دستگاه های امنیتی

حجت الاسلام ذوالنور گفت: رسانه‌های بیگانه و نفوذی‌های داخلی با آدرس اشتباه و غلط دادن قصد دارند اذهان مردم را از اصل جنایت و جنایتکاران واقعی منحرف سازند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به تخریب و تضعیف نهادهای امنیتی حفاظتی کشور از سوی رسانه های بیگانه، گفت: طبیعی است که رسانه های غربی ترور دانشمندان هسته‌ای را بهانه‌ای برای هجوم به دستگاه های امنیتی و نیروهای مسلح و سازمان های دفاعی قرار دهند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه ترورهای دانشمندان با برنامه ریزی نظام سلطه روی می دهد، ابراز کرد: زمانی که شخصیت‌­های برجسته در ایران ترور می شوند، خسارت بزرگی به نظام اسلامی ایران وارد خواهد شد و از سوی دیگر رسانه های بیگانه مقصر اصلی این ترورها را نظام اسلامی و دستگاه امنیتی کشور جلوه می دهند و آنها با آدرس اشتباه و غلط دادن قصد دارند که اذهان مردم را از اصل جنایت و جنایتکاران واقعی منحرف سازند.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: هدف شوم استکبار جهانی از مقصر جلوه دادن دستگاه های امنیتی کشور، انحراف اذهان عمومی و ضربه زدن به نظام اسلامی است، اما با هوشیاری ملت و مردم ایران دشمنان به هدف خبیثانه خود نخواهند رسید.

حجت الاسلام ذوالنور بیان کرد: برخی از جریان های داخلی که همواره مخالف تمامیت ارضی کشور و امنیت همه جانبه در کشور هستند و از هر بهانه و فرصتی برای حمله به نظام اسلامی استفاده می کنند، امروز نیز همسو با دشمنان، بهانه و بستری را برای تخریب نظام اسلامی به دست آوردند.

وی دستگاه های امنیتی و جاسوسی بین المللی را پشت این ترورها دانست و گفت: ترورهای سنتی توسط تشکل ها و افراد خاصی انجام می شود و این ترورهای کور بسیار پبچیده نسیت؛ اما برخی ترورها همانند ترور شهید فخری زاده، ترورهای برنامه ریزی شده است که با برنامه‌ریزی‌های سرویس های مخوف جاسوسی دولتی بیگانگان صورت می‌پذیرد.

حجت الاسلام ذوالنور ابراز کرد: طبیعی است که سرویس های بزرگ جاسوسی و امنیتی در هر ترور روش و شیوه خود را عوض کنند و ابزار و امکانات پیشرفته را در اختیار گروه­‌های ترور قرار دهند؛ از این رو دستگاه ها و نهادهای امنیتی کشور اطلاعات کافی را در این زمینه ندارند و شیوه ترور آنها کشف نمی شود و سبب می شود که این حادثه ترور روی دهد.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: فرهنگ جامعه ما به گونه ای است که قبول نمی‌کند حفاظت‌های شدید امنیتی و اسکورت برای شخصیت‌های سیاسی و دانشمندان گذاشته شود.

حجت الاسلام ذوالنور بیان کرد: برخی افراد سیاسی همواره دنبال حفاظت های شدید هستند و اما بیگانگان دنبال ترور این افراد نیستند؛ اما بیشتر شخصیت ها و دانشمندان ما همانند محسن فخری زاده، روحیه مردمی و انقلابی و ارزشی دارند که محافظت و مراقبت های شدید امنیتی را نخواهند پذیرفت.

وی خواستار بررسی دستگاه های نظارتی بر ابعاد حادثه ترور شهید فخری زاده شد و گفت: باید دستگاه‌های نظارتی تمام ابعاد این ترور را بررسی کنند که اگر کوتاهی و قصوری میان دستگاه امنیتی و حفاظتی وجود داشته تا این حادثه روی دهد، برخورد لازم را انجام دهند، هرچند نباید این مسائل در تربیون های تخریبی بیان شود.

حجت الاسلام ذوالنور اظهار کرد: کمیته ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور مسؤولان امنیتی و حفاظتی ذیربط تشکیل شده تا تمام ابعاد حادثه ترور شهید محسن فخری زاده را بررسی کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: شورای عالی امینت ملی، ستاد کل نیروهای مسلح، دستگاه امنیتی و حفاظتی ابعاد این حادثه را بررسی خواهند کرد و اگر هر کوتاهی و قصوری از افراد حقیقی و حقوقی اتفاق افتاده باشد، برخوردهای لازم را انجام خواهند داد.

حجت الاسلام ذوالنور اظهار کرد: خط تخریبی رسانه‌ای بیگانه و نفوذی های داخلی دنبال عقده­ گشایی برای تکمیل ضربه زدن به دستگاه های امنیتی و حفاظتی و نظام اسلامی ایران هستند و از این ترورها بهره برداری و سوء استفاده های خود را خواهند کرد./998/ت302/ب1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی