سیاهرود ، روایت هنرمند از جهان پیرامونش


 سیاهرود  ، روایت هنرمند از جهان پیرامونش

رشت-ایرنا- گفتن، با چشم است نخست، پس آن‌گاه با انگشتان نگاشته می‌شود.حالا، همه جا، دانه دانه باران می‌بارد. صورت شیروانی‌ها هر روز کمی سرخ‌تر می‌شود.باران می‌بارد، رنگ‌ها را می‌زداید تا رنگ دیگر بزاید.نگاره‌هایی که فرو می‌روند در باران رنگ، تا دیرپاییِ درنگ...

رنگ‌هایی که رویِ تخته رنگِ جان، جان می‌گیرند، نور می‌شوند، سایه می‌شوند که باید در آن فرو رفت.آبی به دریا سپردگی، بنفش پشیمان، قهوه‌ایی برخوردار از دو نیمه ماه است و سرخ برای گونه‌های آفتاب.سپید اما اندامی بلند دارد و سیاه؛ نه سیاه، نور است..."

این روایت محمد زحمتکش است از سرزمینش، گیلان خیس از باران با شیروانی های زنگار نشسته ، جنگل سبز و سربی ، چشم اندازهای پیچیده در لفافی از مه ، خانه های خفته زیر لحاف خاکستری آسمان . ۵۰ اثر از این هنرمند در " چوم گالری" شهر انزلی به تماشا گذاشته شده است.

این هنرمند دیار باران دلبستگی بسیار به شیروانی ها دارد و آن را بر روی بوم ترسیم و به صورت میکس مدیا نیز ارائه می کند. می گوید اقلیم روی نگاه و آفریده های هنرمند تاثیر می گذارد و از این رو رنگهای به کار رفته در کارهای وی رنگهای سرد و عمدتا سبز و آبی و خاکستری و قهوه ای است.

مریم اشکانیان مدیر " چوم گالری" به ایرنا گفت : در این نمایشگاه ۵۰ اثر از محمد زحمتکش در قالب سه مجموعه شامل شیروانی ها و فضای مه آلود گیلان با رنگ روغن روی بوم ، جنگل و تنه درختان با آب مرکب و شیروانی های زنگار گرفته به صورت میکس مدیا کار به نمایش گذاشته شده است .

این نمایشگاه که از ۱۴ آذر گشایش یافته تا ۲۸ آذر از ساعت ۴ تا هشت عصر به جز روزهای شنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی به نشانی بندرانزلی، خیابان آیت الله طالقانی، کوچه کافی، پلاک ۶۶ ، شماره تلفن ۰۱۳۴۴۴۲۳۵۵۳ ، به روی علاقمندان باز است.

محمد زحمتکش، زاده ی سال ۱۳۴۸ شهر رشت است . مدرک کارشناسی نقاشی خود را سال ۱۳۷۹ از دانشگاه هنر تهران گرفت. نمایشگاه انفرادی ' تو کجاست' نگارخانه آریا تهران ۱۳۸۴ ، نمایشگاه انفرادی 'بارانداز اندوه' نگارخانه آریا تهران ۱۳۸۹ ، نمایشگاه انفرادی ' رنگ ... دیرپایی درنگ' نگارخانه کوشیار رشت ۱۳۸۹ ، نمایشگاه انفرادی ' کمی هم قهوه ای بال گنجشکی ' نگارخانه کوچه باغ انزلی ۱۳۹۴ ، شرکت در ۳۰ نمایشگاه گروهی در کارنامه هنری وی دیده می شود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد