تست کرونا برای بازاریان آستارا رایگان شد


تست کرونا برای بازاریان آستارا رایگان شد

آستارا - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: بازاریان این شهرستان در چرخه اقتصاد و درآمد خانوارها نقش مهمی دارند و برای حمایت از این قشر، تست تشخیص کرونا برای آنها رایگان است و جهت انجام آزمایش به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرید بصیری مقدم روز شنبه در دیدار با جمعی از بازاریان آستارا در فرمانداری این شهرستان گفت: هزینه تست کرونا برای افراد غیر بازاری ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار ریال است و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری شده اند.

وی افزود: یکی از مهمترین گام ‌های مؤثر در مقابله با کرونا، شناسایی بیماران و ناقلان این ویروس است و شهروندان در صورت مشاهده علائمی نظیر تب، سردرد، اسهال خونی و سرفه های خلط دار به پزشک مراجعه کنند.

فرماندار آستارا هم گفت: هزار و ۶۲۰ واحد صنفی در بازار ساحلی آستارا فعال است و دولت، حمایت و پشتیبانی از اصناف و بازاریان را در دستور کار قرار داده اما شیوع کرونا فشار اقتصادی بسیاری را بر مردم و به خصوص بازاریان آستارا وارد کرده است.

عباس صابر افزود: تا امروز هیچ کدام از کسبه بازار ساحلی آستارا به دلیل بیماری کرونا فوت نکرده اند و رعایت اصول بهداشتی توسط بازاریان، وضعیت کرونا را در آستارا از قرمز به سوی نارنجی و زرد سوق خواهد داد.

فرماندار آستارا بیان کرد: نگاه حمایتی از اصناف باید با عدالت اجتماعی و اقتصادی همراه باشد و حفظ آبروی افراد، جزو اولویت های کاری ماست اما چاره ای جز اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا نداریم.

وی ادامه داد: سیاست های دولت برای رفاه عمومی جامعه را پیگیری می کنیم و بازاریان در پی گردش مالی و توسعه اقتصادی مشاغل خود هستند و برای تامین تسهیلات حمایتی برای بازاریان تلاش می کنیم.

فرمانده سپاه آستارا هم در این جلسه گفت: اقتصاد کشور در کنار امنیت و سلامت جامعه نتیجه می دهد و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در حد قانون است و دولت نباید بازار را به عنوان قلب تپنده اقتصادی کشور فراموش کند.

سرهنگ بهزاد قنبری افزود: باید با تشکیل صندوق قرض‌ الحسنه و با اعطای تسهیلات از مشکلات اقتصادی بازاریان کاسته شود و اداره امور مالیاتی و بانک ها مشکلات بازاریان آستارا را درک و با آنها مدارا کنند.

وی ادامه داد: بازاریان آستارا در تمام مواقع بحرانی مانند سیل و زلزله به یاری دولت و مردم شتافته اند و باید در این شرایط حساس از این قشر حمایت شود.

شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و خسارات جانی مالی بر جا گذاشته و بهترین راهکار قطع زنجیره انتقال آن، ماندن در خانه، خودداری از سفر و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و بیش از ۶ هزار واحد صنفی در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی