مجازات زندانیان استان سمنان با امور فرهنگی با محوریت کتاب جایگزین شود


مجازات زندانیان استان سمنان با امور فرهنگی با محوریت کتاب جایگزین شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: فعالیت در امور فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی با مجازات زندانیان در استان جایگزین شود.

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز شنبه در نشست با معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان در دادگستری، با اشاره به عزم و اراده دستگاه‌های فرهنگی سمنان برای تبدیل سمنان به پایتخت کتاب و طراحی و رونمایی طرح‌هایی در این خصوص گفت: سمنان با توجه به ظرفیت و شرایط فرهنگی و تاریخی، شایستگی کسب این عنوان را دارد.

وی با بیان برخی از طرح‌های مصوب در این خصوص گفت: یکی از برنامه ها برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، توسعه فرهنگ آن در جامعه است و دست‌اندرکاران طرح پایتخت کتاب اعتقاد دارند در برخی از جرائم می توان به جای استفاده از مجازات زندان محکومان را به فعالیت در امور فرهنگی هنری با محوریت کتاب هدایت کرد تا در این خصوص تلاش های گسترده ای صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بررسی این درخواست از سوی مسوولان قضایی استان را خواستار شد و در این نشست مقرر شد تا کمیته کارشناسی حقوقی در دادگستری سمنان تشکیل و این درخواست با بررسی لازم مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست حجت الاسلام مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان، ابوالفضل صادقی نژاد معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و عباس بابایی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان نیز حضور داشتند.

ابتدای تیر امسال بود که پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، پیرو جلسه کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک در سیزدهم خرداد ۹۹ در وزارت کشور و در چارچوب همکاری‌های مشترک این وزارتخانه با یونیسف برای اجرای ابتکار جهانی شهرهای دوستدار کودک در ایران، پس از بررسی نتایج ارزیابی شهرهای متقاضی شهر دوستدار کودک، ۱۲ شهر را بر اساس ارزیابی عملکرد به عنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب و اعلام کرد.
این شهرها به ترتیب الفبا شهرهای اِوز، بندرعباس، تبریز، تهران، رشت، سمنان، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، همدان و یزد است که مرحله پایلوت به صورت رسمی پس از امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری شهرها و وزارت کشور آغاز خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403