اسلام آبادغرب در مسیر توسعه و شکوفایی اقتصادی


اسلام آبادغرب در مسیر توسعه و شکوفایی اقتصادی

کرمانشاه- ایرنا- برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های اقتصادی مانند پتروشیمی، گلخانه و فروآلیاژ منیزیم اسلام‌آبادغرب نویدبخش گام نهادن این شهرستان در مسیر توسعه و شکوفایی اقتصادی شده و از سویی، تقویت اعتماد مردم به تحقق وعده‌های مسوولین را به دنبال داشته است.

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه به همراه معاونانش روز پنجشنبه به اسلام آبادغرب سفر کرد تا از نزدیک وضعیت پروژه های در حال ساخت این شهرستان را رصد کند.

شهرستان اسلام آبادغرب ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و از نظر وضعیت اشتغال در کل استان حال و روز مساعدی ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در نشست ستاد برنامه‌ریزی اسلام آبادغرب اظهار داشت: نزدیک به یک دهه بود که تعدادی از پروژه‌های بزرگ در شهرستان اسلام آباد همچنان راکد باقی مانده بودند و طی این سال ها هر مدیری سخنی در باره اجرایی شدن آن‌ها بیان می‌کرد، مردم به عنوان شعار به آن نگاه می کردند.

هدایت حاتمی افزود: با کمک استاندار کرمانشاه و تلاش های بسیار موانع پیش روی این پروژه‌ها را برداشتیم و خوشبختانه امروز این پروژه های بزرگ یا در دست اجرا است و یا در آستانه اجرا قرار دارد.

معاون استاندار کرمانشاه عنوان کرد: اجرایی شدن این پروژه‌ها موجب اعتماد دوباره مردم به وعده‌های مسوولین شده است.

گلخانه اسلام آبادغرب

طرح گلخانه اسلام آبادغرب که سرمایه گذار اصلی آن سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید است تاکنون توانسته در سطح ۱۱ هکتار پیشترفتی ۳۲ درصدی داشته باشد.

این طرح برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۳۰۰ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد می کند.

کل پروژه حدود ۳۰ هکتار خواهد بود که به گفته نوربخش حاتمی رییس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکنون ساخت ۲۰ هکتار آن تعیین تکلیف شده است.

وی در حضور استاندار کرمانشاه در فرمانداری اسلام آبادغرب وعده داد که تا اردیبهشت ۱۴۰۰ سه و نیم هکتار تا اواخر مرداد ماه ۱۱ هکتار و تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز مابقی طرح تعیین تکلیف شود.

محصولات این گلخانه میوه های خاص، لیمو، فلفل رنگی و آواکادو با هدف صادرات برای بازار خارجی از جمله روسیه و قطر برنامه ریزی شده و برای نگهداری از محصولات یک سردخانه ۲ هزار تنی نیز احداث خواهد شد.

نیاز مقدماتی ۲ مگاواتی به برق و ۲۰۰ هزار متر مربعی به گاز و افزایش تسهیلات از ۴۰ به ۱۷۰ میلیارد تومان از جمله نیازهای این طرح عنوان شد.

با اینکه سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان از فاصله سه کیلومتری پروژه با نزدیک ترین خط گاز می گفت و به قانونی استناد می کرد که واحدهای صنعتی باید با هزینه خودشان گازکشی کنند اما استاندار کرمانشاه برحل مشکل توسط شرکت گاز تاکید کرد.

هوشنگ بازوند گفت: اگر می خواهیم مشکل اشتغال استان حل شود باید مدیران مشکلات سر راه سرمایه گذاران را خودشان حل کنند نه اینکه سرمایه گذار را به این و آن ارجاع دهند.

فروآلیاژ سیلیس منیزیم

پروژه فروآلیاژ سیلیس منیزیم از دیگر طرح هایی بود که استاندار کرمانشاه از آن بازدید کرد.

به گفته بازوند، این پروژه اولین سرمایه گذاری مستقیم خارجی در استان کرمانشاه است.

خبر سرمایه گذاری ۱۰ میلیون یورویی چینی ها در کرمانشاه قبل از شیوع کرونا توسط مسوولان اقتصادی استان اعلام شد و قرار بود در کوتاهترین زمان طرح به بهره برداری برسد اما کرونا تمام معادلات را به هم ریخت.

خوشبختانه زمانی که بازوند از نزدیک طرح را بازدید می کرد، چینی ها هم حضور داشتند و این بار مصمم به استاندار کرمانشاه وعده دادند که تا قبل از سال نو ایرانی یعنی در اسفند ماه طرح را افتتاح کنند.

وارد شدن تمام تجهیزات با همکاری گمرک از جمله نقاط امیدوارکننده برای پیشرفت پروژه اعلام شد و بازوند نیز به چینی ها وعده فراهم کردن تمام زیرساخت ها را داد.

محسن دارابی رییس سازمان صمت استان کرمانشاه نیز صدور جواز یک ساعته، معافیت ۱.۶ میلیارد تومانی گمرکی و واگذاری زمین را از جمله اقدامات برای تسریع در جذب این سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد.

پروژه فروآلیاژ سیلیس منیزیم برای ۲۱۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت و مجتبی بخشی پور نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو تاکید کرد که این اشتغالزایی باید سهم نیروهای بومی منطقه باشد.

بیمارستان اسلام آبادغرب

بیمارستان اسلام آبادغرب از جمله ساختمان های تخریب شده زلزله ۲۱ آبان ۹۶ بود که بخش عمده تخریبی آن مربوط به مرحله دوم آن می شود که تازه چند ماه قبل از زلزله افتتاح شده بود.

استاندار کرمانشاه گفت: از اینکه بیمارستانی باید در ۱۰۰ کیلومتر کانون زلزله تخریب شود جای گلایه دارد چرا که اگر این بیمارستان تخریب نمی شد می توانست جان خیلی از افراد را نجات دهد.

آنچنان که بازوند گفت: خود او طرفدار مقاوم سازی بیمارستان به جای تخریب کامل و بازسازی مجدد بوده است و برای مقاوم سازی نیز ۲۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تاکید کرد که باید در کوتاهترین مدت تاییده مرکز تحقیقات ساختمان همراه با تضامین لازم توسط مجری مقاوم سازی بیمارستان انجام و به دانشگاه علوم پزشکی برای تجهیز و نصب MRI و سی تی اسکن تحویل موقت شود.

به گفته بازوند، مردم از اینکه مجبورند بیماران کرونایی شان را به سایر شهرها بفرستند اعتراض دارند، او تاکید کرد حداکثر تا اول بهمن ماه بیمارستان باید افتتاح شود.

بازوند همچنین تهدید کرد که اگر تکلیف بیمارستان به زودی مشخص نشود نامه گلایه آمیز خود از وزیر راه و شهرسازی را به رییس جمهوری خواهد فرستاد.

بخشی پور نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به وجود نواقصی در اتمام پروژه مقاوم سازی بیمارستان خواستار بهره برداری از طرح و رفع نواقص بعد از آن شد.

او تاکید کرد: اگر در تحویل دستگاه های MRI و سی تی اسکن تعلل شود ممکن است به جای دیگری تحویل داده شوند.

پتروشیمی اسلام آبادغرب

بازدید از منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب جایی که قرار است پتروشیمی در آنجا ساخته شود از دیگر برنامه های استاندار کرمانشاه در سفر یک روزه به این شهر بود.

به گفته بازوند خود دولت با بودجه هفت هزار میلیارد تومانی سرمایه گذار اصلی طرح خواهد بود و عملیات اصلی ساخت نیز تا پایان امسال شروع می شود.

حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز پیش بینی کرد در مدت ساخت پروژه برای چهار هزار نفر اشتغالزایی شود و بعد از اتمام نیز ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم صاحب شغل می شوند.

رفع مشکل تامین آب پتروشیمی اسلام آبادغرب و راه دسترسی و نیز بالابودن هزینه تغییر کاربری ۸۶ هکتار منطقه ویژه اقتصادی به ازای متری ۲۰ هزار تومان از دیگر مواردی بود که بر یافتن راه حل آنها تاکید شد.

سد چناره

ایجاد سد چناره در حوزه استحفاظی شهرستان اسلام آبادغرب و بخش حمیل برای انتقال آب به استان های همجوار از جمله مواردی بود که بخشی پور نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی به بازوند یادآوری می کرد.

وی گفت: این سد ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی و هشت روستا در بخش حمیل را زیر آب می برد.

بخشی پور افزود: برخی از روستاهای اطراف سد مشکل آب دارند و حتی با تانکر به این روستاها آبرسانی می شود.

او تاکید کرد یا ساخت این سد باید متوقف شود یا باید سهم آب شهرستان اسلام آبادغرب پرداخت شود.

استاندار کرمانشاه نیز گفت: ما مخالف انتقال آب از یک حوزه به حوزه دیگر نیستیم اما باید واقعیت را پذیرفت و مشکل کمبود آب روستاهای اطراف سد نیز حل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟