آبگرفتگی معابر یکی از مشکلات اصلی کلانشهر کرمانشاه است


آبگرفتگی معابر یکی از مشکلات اصلی کلانشهر کرمانشاه است

کرمانشاه- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه، آبگرفتگی معابر در فصل بارش را یکی از معضلات اصلی کلانشهر کرمانشاه دانست و گفت: برای رفع این معضل نیاز به صدها میلیارد تومان بودجه است که با مشکلات مالی فعلی تامین آن سخت است.

«طیب حیدری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه آبگرفتگی معابر شهر کرمانشاه موضوع جدیدی نیست و به سال‌های قبل بر می‌گردد، افزود: باید در سال‌های گذشته برای رفع این معضل فکری اساسی می‌شد و مهندس مشاور ذیصلاحی را برای این کار انتخاب می‌کردند و طراحی شهری می‌کرد و بر این اساس طرح را اجرا می‌کردند.

او اجرای این طرح را اکنون بسیار هزینه‌بردار دانست و گفت: هیچ شهرداری نیست که دوست نداشته باشد این موضوع حل شود اما طرحی هزینه‌بردار است و باید بودجه آن را تامین کرد.

وی با اشاره به اینکه پیگیر این موضوع هستم، گفت: باتوجه به اینکه اجرای طرح هزینه زیادی در بردارد اما بهتر است که فازبندی شود و مرحله به مرحله اجرا گردد.

او اظهار امیدواری کرد؛ با اجرای این طرح در سال های آینده کمتر مردم شاهد آبگرفتگی معابر در سطح شهر کرمانشاه باشند.

آبگرفتگی معابر یکی از مشکلات اصلی کلانشهر کرمانشاه است

توجه بیشتر به مناطق کمتر برخوردار کرمانشاه

رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه در ادامه این گفت و گو به بازدیدهای مستمر اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه از مناطق مختلف شهر اشاره کرد و گفت: این بازدیدها به دنبال مراجعات شهروندان کرمانشاهی به شورای اسلامی شهر و پیگیری مطالبات خود در ارتباط با محله و کوچه و منطقه سکونت خود انجام می‌شود.

حیدری با بیان اینکه این بازدیدها به صورت مستمر و در هفته حدود سه بار انجام می شود، افزود: اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه از همه مناطق و محلات شهر بازدید می کنند اما مناطق کمتربرخوردار در اولویت است.

وی آسفالت معابر، فضای سبز و راه‌های دسترسی را بیشترین خواسته و مطالبات شهروندان در این بازدیدها دانست و گفت: رفع این موارد و رسیدگی به وضعیت محلات وظیفه ذاتی شهرداری است که باید انجام دهد اما به دلیل مشکلات مالی و اعتباری این مسایل به تاخیر می‌افتد و موجب ناررضایتی مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما نماینده مردم هستیم و باید به صورت مستمر پیگیر مشکلات آنها باشیم، گفت: همه اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه بیشتر از دیگر منتخبان و منتصبان در دسترس مردم هستند.

وی انجام این بازدیدها را در رفع مشکلات مردم موثر دانست و اظهار داشت: وقتی که مسوولان شهرداری می بینند اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نماینده مردم و ناظر بر عملکرد شهرداری دغدغه رفع مشکلات شهری را دارند سریعتر دست به کار می شوند و کارها با سرعت بیشتری انجام می شود.

آبگرفتگی معابر یکی از مشکلات اصلی کلانشهر کرمانشاه است

مشکلات مالی دلیل تاخیر رفع مشکلات شهری

رییس شورای اسلامی شهر کرمانشاه در بخش پایانی این گفت و گو با بیان اینکه هدف اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمانشاه رفع مشکلات مردم است، گفت: برای رفع بخشی از خواسته های مردم نیاز به تامین بودجه است که گاهی اوقات در بودجه سالانه شهرداری لحاظ نشده و از این رو انجام آن به سال بعد موکول می شود و ما هم آن را در اولویت قرار می دهیم.

حیدری با بیان اینکه شهرداری کرمانشاه از نظر بودجه با مشکلاتی روبرو است، افزود: در صورت تامین بودجه شهرداری مشکلی برای رفع مشکلات شهروندان ندارد.

وی با بیان اینکه در بازدیدهای اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه مدیران شهرداری و شهرداران مناطق نیز حضور دارند، گفت: بازدیدها به صورت عملیاتی و با حضور مسوولان شهرداری و با هدف رفع سریع مشکلات انجام می شود و تنها بازدید صرف نیست.

وی با بیان اینکه این بازدیدها به طور قطع در تسریع در رفع مشکلات مردم تاثیرگذار است، افزود: مطالبات و درخواست‌هایی که بار مالی کمتری برای شهرداری دارد سریعتر به نتیجه می رسد و مشکلی ندارد اما برخی موارد در بودجه سالانه شهرداری چون لحاظ نشده و تامین بودجه آن امکان پذیر نیست به سال بعد موکول می شود و ما هم این موضوع را پیگیری می کنیم.

کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده و شهرداری در قالب هشت منطقه شهری به شهروندان آن خدمات ارایه می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد