700 طرح صنعتی در کارگاه های شناورسازی هرمزگان در حال ساخت است


700 طرح صنعتی در کارگاه های شناورسازی هرمزگان در حال ساخت است

بندرعباس- ایرنا- مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هم اکنون کارگاه های شناور سازی این استان 700 طرح ساخت شناور صنعتی و فلزی در حال ساخت دارند.

علی رضا محمدی کرجی ران روز شنبه به رسانه ها اعلام کرد: علاوه بر سفارش ساخت از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال گذشته حدود ۶۰ درصد از متقاضیان شناور از تجار دیگر استان های جنوبی کشور بوده که سفارش ساخت شناور خود را به کارخانجات هرمزگان سپرده اند.
وی، در ادامه از ساخت یک فروند شناور مسافری در یکی از کارگاه های شناور سازی جزیره قشم خبرداد و بیان داشت: شناور الماس قشم (۲) از نسل شناورهای مسافری است که با اتکا به توان و دانش متخصصان داخلی ساخته شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد: این شناور مسافری از بدنه کاتاماران آلومینیومی با طول ۲۵ متر و عرض ۷/۷ و آبخور ۱,۲ متر بوده که قادر است با سرعت ۲۲.۸ نات دریاروی کنند.
محمدی کرجی ران، ظرفیت این شناور را ۱۵۸ نفر با دو عرشه مسافری اعلام کرد و گفت: این سومین فروند از این نوع بوده که تحویل شده و مراحل ساخت چهارمین فروند نیز درحال انجام است
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این شناور پس از به آب اندازی و انجام تست های نهایی به ناوگان مسافری کشور ملحق و در آبهای جنوب دریاروی می کند.
وی در پایان اظهارداشت: علاوه بر اهمیت استان هرمزگان به عنوان مهمترین استان ساحلی کشور در ابعاد نظامی، تجاری، صیادی و مسافری این استان به عنوان قطب صنعت ساخت و تعمیر شناورها کشور نیز شهره است و سالانه تعداد زیادی شناور با کاربری های مختلف در مجتمع کشتی سازی و کارگاه های فعال این استان ساخته و یا تعمیر می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت