با اعمال محدودیت‌های 2 هفته‌ای 3 شهرستان زنجان از وضعیت قرمز خارج شدند


با اعمال محدودیت‌های 2 هفته‌ای 3 شهرستان زنجان از وضعیت قرمز خارج شدند

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان زنجان گفت: با اعمال محدودیت‌های 2 هفته‌ای 3 شهرستان استان از وضعیت قرمز خارج و نارنجی شدند و یک شهرستان نیز هم اکنون در وضعیت زرد قرار دارد.

خدابخش مرادی نافچی روز شنبه در جلسه بررسی طرح شهید قاسم سلیمانی در زنجان افزود: قرار گرفتن این شهرستان ها در وضعیت نارنجی نباید به معنی عادی انگاری شرایط باشد چراکه این وضعیت شکننده است و با هرگونه غفلت و عدم رعایت موارد بهداشتی و پروتکل ها مجدد وضعیت قرمز حاکم می شود.

وی یادآورشد: واحدهای صنفی و خدمات عمومی باید با جدیت همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت با آنها برخورد و محدودیت هایی برایشان اعمال خواهد شد.

مرادی نافچی تاکید کرد: بازرسی و نظارت‌ها برای حفظ و ارتقای وضعیت با قوت ادامه خواهد داشت.

وی قطع زنجیره کرونا، کاهش میزان بستری، کاهش مرگ و میرها و پوشش حمایتی افراد در معرض خطر به خصوص سالمندان و بیماران زمینه ای را چهار هدف اساسی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ذکرکرد و گفت: اقدامات شهرستانها در این محورها روزانه رصد و ارزیابی خواهد شد.

بیش از ۹۷ درصد صنوف زنجان در طرح تعطیلی مشاغل مشارکت کردند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز گفت: با اعمال محدودیت‌های کرونایی برای صنوف ۹۵.۲۵ درصد پروتکل‌ها را رعایت و در تعطیلی‌های ۲ هفته‌ای مشاغل ۹۷.۸۷ درصد صنوف استان مشارکت کردند.

مسیح الله سلطانی افزود : برای اجرای هرچه بهتر محدودیت ها ۱۳۰ اکیپ بازرسی در استان تشکیل شد که تا پایان روز پنجشنبه هفته گذشته این تیم ها ۲۸ هزار و ۳۸۸ مورد بازرسی از صنوف و مراکز مختلف انجام داده اند.

وی یادآورشد: با بازرسی های انجام شده ۶ هزار و ۱۶۷ مورد اخطار به کسبه و مراکزی که در اجرای طرح تخلف داشتند، صادر شد.

سلطانی تصریح کرد: طی این مدت۳۷۶ مورد شکایت از صنوف واصل و رسیدگی و ۳۰۶ واحد متخلف در استان پلمب شد.

وی میزان مشارکتهای مردمی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان را بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بخش عمده این کمک ها با ۸۵ میلیارد تومان مربوط به کمک های مومنانه بوده و مابقی نیز به دیگر کمکهای استانی اختصاص دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان