برف و باران استان کردستان را فرا می‌گیرد


برف و باران استان کردستان را فرا می‌گیرد

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیشبینی هواشناسی کردستان گفت: طبق پیش‌بین‌های هواشناسی آسمان این استان در بیشتر نقاط طی 2 روز آینده تحت تاثیر سامانه جدید قرار گرفته و شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد با توجه به رطوبت موجود در سطح استان طی روز جاری امکان بارش‌های پراکنده و نقطه‌ای باران بویژه در نواحی شرقی و مرکزی وجود دارد.

وی اضافه کرد: از اوایل صبح یکشنبه تا صبح دوشنبه سامانه سرد و زودگر بارشی آسمان استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که موجب ابری و مه آلود شدن آسمان، وزش باد، بارش برف و باران در مناطق کم ارتفاع و در گردنه‌ها و ارتفاعات برف و کولاک خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی یادآور شد: این شرایط موجب کاهش شدید دید افقی، لغزندگی و احتمال تردد را بواسطه مه و کولاک در جاده‌های کوهستانی بویژه گردنه‌های همه کسی و صلوات آباد در محور سنندج - همدان و مروارید در محور سنندج - کامیاران در پی خواهد داشت.

پناهی افزود: بیشترین فعالیت سامانه بارشی برای نواحی جنوبی، مرکزی و شرقی همچون شهرستان‌های کامیاران، قروه، دهگلان، سنندج و بیجار خواهد بود و در سایر مناطق بارش‌ها به صورت پراکنده برآورد می‌شود ولی از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه هوای استان نسبتا آرام و پایدار است.

وی با بیان اینکه متعاقب عبور سامانه بارشی از صبح دوشنبه تا روز چهارشنبه دمای شبانه و اوایل صبح بین پنج تا هفت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و شرایط یخبندان در سطح استان تشدید خواهد شد، گفت: پرهیز از سفرهای غیرضروری و ترد شبانه در راه‌های روستایی، ممانعت از صعود به ارتفاعات، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی حین سفر، کنترل دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری (۷۳ روز گذشته) ۱۴۸ میلیمتر بارش در این استان ثبت شده که حدود ۱.۱ برابر (۱۱۸ درصد) نسبت به ۶۸ میلیمتر مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

در میزان بارندگی‌ها آمار منتهی به ۲۲ آبان امسال با ۱۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه برخوردار بود و با ورود سه سامانه بارشی به آسمان استان در کمتر از ۲۰ روز گذشته نه تنها این کاهش‌ها جبران شد و بلکه رشد قابل توجهی نیز به نسبت مدت مشابه داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو