متصدیان 14 فروشگاه زنجیره‌ای استان همدان به دستگاه قضایی معرفی شدند


متصدیان 14 فروشگاه زنجیره‌ای استان همدان به دستگاه قضایی معرفی شدند

همدان- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: متصدیان 14 فروشگاه زنجیره‌ای این استان به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی و بی توجهی به پروتکل های ابلاغی اخطاریه دریافت کرده و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

لیدا رفعتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۰۸ فروشگاه زنجیره‌ای در استان همدان فعال بوده که در یک هفته گذشته ۱۰۲ مورد بازرسی از این فروشگاه‌ها صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: نتایج بازرسی‌های صورت گرفته گویای این است که در ۹۶ درصد فروشگاه‌های زنجیره ای بهداشت و حفاظت فردی، در ۹۶ درصد استفاده از ماسک توسط خدمات دهندگان، ۹۶ درصد استفاده از ماسک توسط خدمات گیرندگان و ۹۲ درصد فاصله‌گذاری فیزیکی رعایت شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی همدان اظهار داشت: در یک هفته گذشته ۴۱۸ واحد خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی در این استان به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی اخطاریه دریافت کرده و به مرجع قضایی معرفی شدند.

رفعتی افزود: این واحدها شامل ۱۵۸ سوپرمارکت و خواربارفروشی، ۱۳۳ کارگاه و صنایع کوچک، ۵۸ نانوایی، ۲۰ داروخانه، هشت جایگاه سوخت، مطب، آرامستان، بانک، فروشگاه زنجیره ای، دفتر پیشخوان، صنایع تولیدی و سایر صنایع است.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۱ واحد متخلف به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی در یک هفته گذشته پلمب شدند که شامل ۱۴ سوپرمارکت و خواربارفروشی، ۱۱ نانوایی و ۶ رستوران است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۳۵ هزار و ۴۱۲ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی در این استان موجود است که در یک هفته گذشته چهار هزار و ۱۱ بازرسی از این واحدها صورت گرفته است.

رفعتی اظهار داشت: ۸۵ درصد واحدهای بازرسی شده در یک هفته گذشته، بهداشت فردی را رعایت کردند همچنین در ۸۵ درصد این واحدها خدمت دهندگان از ماسک استفاده کرده بودند.

وی گفت: همچنین در سه هزار و ۱۴۰ واحد بازرسی شده معادل ۷۸ درصد خدمت گیرندگان و مراجعه کنندگان به واحدهای تولیدی از ماسک استفاده کرده بودند و در مجموع ۷۶ درصد به پروتکل فاصله گذاری فیزیکی توجه داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان