معلمان روحیه پرسشگری دانش‌آموزان را تقویت کنند


معلمان روحیه پرسشگری دانش‌آموزان را تقویت کنند

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: معلمان باید علاوه بر تدریس موثر و علم آموزی، روحیه پرسشگری و اقدام‌پژوهی دانش‌آموزان را تقویت کنند.

به گزارش ایرنا علیرضا نخعی روز شنبه در جلسه ویدئوکنفرانس با مدیران مقطع ابتدایی استان به مناسبت آغاز هفته پژوهش و فناوری افزود: " تفکر و کشف کردن" از نیروهای شگفت انگیز انسان برای حل مسایل است که چنانچه این توانمندی به صورت هدفمند مورد استفاده قرار گیرد موجب پیشرفت و موفقیت خواهد شد.

وی گفت: همکاران آموزش و پرورش باید مقوله ای مهم به نام اقدام پژوهی را سرلوحه کار خود قرار دهند چراکه کار تربیت بسیار مهم و پیچیده است و اکتفا به داشته های قبل چندان مفید نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه امروزه اقدام پژوهی در برنامه های مدارس لازم و ضروری است ادامه داد: نباید در زمان بروز مشکل اظهار عجز و ناتوانی کرد بلکه باید با صبر، اندیشه و کسب اطلاعات لازم، راه حل درست را یافت.

نخعی اظهار داشت: یکی از مهمترین کاربردهای پژوهش در آموزش و پرورش توجه به دانش آموزان است تا با تقویت روحیه پرسشگری، اهل تفکر و کشف مجهولات شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان نیز گفت: تحقیق و پژوهش ضامن موفقیت هر کشور است بنابراین باید در اولویت برنامه ها باشد.

مریم پور سرتیپ افزود: کسب دانش، دستیابی به توسعه و انجام برنامه ها بر اساس تحقیق و پژوهش باید مورد توجه قرار گیرد و تاکید اسلام بر تفکر نیز نشان دهنده اهمیت و جایگاه علم و دانش است.

وی توجه به آسیب های محیطی دانش آموزان را مهم و ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: با انجام برنامه های پژوهشی و کشف دلایل بروز این مشکلات، می توان از بروز آسیب های اجتماعی بین قشر جوان به ویژه دانش آموزان جلوگیری کرد.

گفتنی است زنگ هفته پژوهش و فناوری نیز با حضور مدیران مدارس مقطع ابتدایی و از طریق ویدیو کنفرانس، علاوه بر بستر برنامه شاد در دبیرستان شهید بهشتی خرم آباد نواخته شد.

۳۶۰ هزار دانش آموز در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه لرستان تحصیل می کنند.

برنامه های هفته پژوهش و فناوری از امروز ۱۵ آذر آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج