دستگاه‌های متولی پیگیر تحقق کامل سند پیشران فارس باشند


دستگاه‌های متولی پیگیر تحقق کامل سند پیشران فارس باشند

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، با اشاره به تحقق 70 درصد سند پیشران توسعه این استان گفت: دستگاه‌های اجرایی و متولی، پیگیر تحقق کامل اهداف این سند باشند.

ظفر افشون، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی از این تکالیف به شبکه بانکی مربوط است که در جلسه اخیر تاکید شد که دستگاه‌های متولی در فرصت باقیمانده تا پایان سال با برگزاری جلساتی با بانک‌ها نسبت به حل و فصل موانع و مشکلات در این حوزه اقدام کنند.
وی ادامه داد: سند پیشران توسعه فارس مشتمل بر حدود ۶۳۰ تکلیف است ۷۰ درصد آن که طرح‌های بخش خصوصی در قالب سرمایه‌گذاری یا طرح توسعه بوده محقق شده و ۳۰ درصد باقیمانده نیز مربوط به بخش‌های عمرانی است که برای تحقق آنها نیاز به اعتبارات گسترده است.
افشون بیان کرد: این مشکلات اعتباری ناشی از تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا است و بر خلاف آنچه که برخی دامن می‌زنند ناشی از ضعف مدیریتی نیست.
سند پیشران توسعه استان فارس در سه بخش مجزا شامل «راهبردها و سیاست‌های عمومی» و «پروژه‌های عمرانی، طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری منتخب در شهرستان های استان» است که به منظور مستندسازی، امکان پیگیری و نظارت بی‌وقفه بر روند اجرای مصوبات و تکالیف معین شده برای دستگاه‌های اجرایی، مدیران واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری تهیه شده است.
از محورهای مهم سند پیشران توسعه فارس می‌توان پیگیری برای اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اجرای کامل ۲۳ پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی استان فارس، اجرای دقیق برش‌های استانی تعداد ۷۶ پروژه اولویت‌دار و سایر پروژه‌های موثر و پیشران مرتبط با ۱۹ دستگاه اجرایی کشور و تلاش درجهت تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام توسط تمامی دستگاه های مشمول اشاره کرد.
احصای میزان مطالبات بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی استان ازدستگاه‌های دولتی به منظور پیگیری درجهت تأدیه و یا تهاترمطالبات مذکور با بدهی واحدهای موصوف به دیگر دستگاههای دولتی، ایجاد و راه اندازی کلینیک تخصصی تعیین تکلیف بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی با هدف کمک به فعالیت واحدهای فعال وتعیین تکلیف واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهایی که با ظرفیتی کمتر از ظرفیت اسمی واقعی خود فعالیت دارند از دیگر محورهای سند پیشران توسعه فارس است.
همچنین در این سند بر لزوم پیگیری مستمر برای اجرایی شدن اولویت‌های اقتصادی ۲۰ گانه وزارت کشور در سال ۱۳۹۸ توسط استانداری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط تاکید شده است.
بابک دین‌پرست معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در ۲ مرحله سفر به استان فارس از ۱۵۹ طرح و پروژه شامل مهمترین طرح‌ها و پروژه‌های منتخب اقتصاد مقاومتی، عمرانی نیمه تمام و طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری بازدید کرد و مسایل و مشکلات مرتبط با آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.
سند پیشران توسعه استان فارس اوایل مهرماه ۹۸ طرح ریزی و اجرای آن به صورت الگو آغاز شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید