توزیع واکسن آنفلوآنزا در البرز آغاز شد


توزیع واکسن آنفلوآنزا در البرز آغاز شد

کرج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز اعلام کرد که واکسن آنفلوآنزا برای گروه های هدف استان تامین شده و داروخانه مرکزی هلال احمر کرج، توزیع این واکسن را آغاز کرده است.

محمد باقر خلفی روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واکسن تهیه شده (واکسی گریپ) سه ظرفیتی و ساخت کشور فرانسه است و در داروخانه مرکزی هلال احمر البرز واقع در چهارراه طالقانی کرج توزیع می شود.

وی اضافه کرد: گروه های هدف دریافت این واکسن کودکان زیر پنج سال و بیماران خاص است که برابر مقررات برای دریافت واکسن آنفلوآنزا می توانند اقدام کنند.

خلفی خاطرنشان کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و همزمانی آن با آنفلوآنزا در فصل سرما، لازم است افراد به ویژه کودکان، بیماران و سالمندان واکسن آنفلوآنزا را با تجویز پزشک تزریق کنند.

وی افزود: برای دریافت واکسن خردسالان فقط کپی شناسنامه و برای افراد سالمند و بیماران خاص کپی کارت ملی ، تجویز پزشک متخصص و علت تجویز واکسن و همچنین سکونت در استان البرز الزامی است.

آنفلوآنزا یک بیماری تنفسی حاد واگیردار با منشاء ویروسی است که به طور عمده از طریق سرفه و عطسه فرد بیمار منتقل می شود؛ این بیماری در طول سال رخ می دهد اما بیشترین زمان فعالیت آن در ماه های سرد سال و اوج آن در زمستان است.

تب و لرز، درد عضلانی، درد مفاصل، سردرد، خستگی، سرفه، درد گلو، آب ریزش بینی یا گرفتگی بینی، تهوع، استفراغ و اسهال در عده‌ای از بیماران از علایم آنفلوانزا است و بعضی از علائم ممکن است بیش از یک هفته طول بکشد.

داروخانه هلال احمر البرز همه روزه از ساعت ۷.۳۰ صبح الی ۲۰ فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی