ورود تدریجی بیت‌کوین به کسب‌وکارها


ورود تدریجی بیت‌کوین به کسب‌وکارها

ایتنا - BitPOS که در زمینه تجارت بیت‌کوین پرسابقه‌ترین شرکت در استرالیاست، وظیفهٔ آگاه ساختن خرده‌فروش‌ها و به حداکثر رساندن پتانسیل این ارز را بر عهده دارد.


هنگامی‌که برای اولین بار پرداخت الکترونیکی به فروشگاه‌ها عرضه شد، استقبال چندانی از آن صورت نگرفت. برداشت عمومی بر این بود که «این یک پول واقعی نیست» و «کسی از آن استفاده نخواهد کرد». حال بیت‌کوین (bitcoin) نیز دچار همان واکنش شده است؛ اما شاخصه‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند ارز آنلاین انقلابی در دادوستدهای مردم به پا خواهد کرد.

گرچه به دلیل ذات آنلاین بودن این ارز، نمی‌توان آمار دقیقی از آن ارائه داد، در حال حاضر فقط در استرالیا در حدود چهارصد هزار نفر صاحب سیصد و پنجاه میلیون دلار بیت‌کوین هستند. این آمار نشان می‌دهد که بیت‌کوین در این کشور بسیار پرکاربرد است و در بازار متقاضی دارد.

BitPOS که در زمینه تجارت بیت‌کوین پرسابقه‌ترین شرکت در استرالیاست، وظیفهٔ آگاه ساختن خرده‌فروش‌ها و به حداکثر رساندن پتانسیل این ارز را بر عهده دارد. یکی از مشتری‌های این شرکت در حال حاضر وب‌سایت وبجت است که در زمینه رزرو بلیت هواپیما فعالیت دارد.
جیسون ویلیمز، مؤسس این شرکت می‌گوید که هدف شرکت آسان و امن ساختن بیت‌کوین برای صاحبان کسب‌وکار بوده است.

او می‌گوید: « BitPOS بیت‌کوین را مصون از نوسانات می‌کند و هیچ ریسک ارزی وجود ندارد. ما مبادلات را آسان و امن می‌کنیم و کاسب‌ها لازم نیست اطلاعات زیادی در مورد بیت‌کوین داشته باشند. به‌عنوان‌مثال فروشندگان مصالح ساختمانی به هیچ نرم‌افزاری جز مرورگر اینترنت تلفن همراه خود نیاز ندارند. آن‌ها وارد برنامه ما می‌شوند، مقدار فروش را وارد می‌کنند و روی دکمه پرداخت کلیک می‌کنند و یک کیوآر کد ظاهر می‌شود.

هنگامی‌که پرداخت با موفقیت انجام شد، این کیوآر کد به یک تیک سبز تبدیل می‌شود. تمامی این فرآیند تنها در چند ثانیه انجام می‌گیرد.»
BitPOS به‌عنوان هزینه انجام عملیات برای هر مبادله یک درصد از مبلغ جابه‌جاشده را دریافت می‌کند. هیچ هزینه اشتراک ماهانه‌ای یا هزینه‌ای پنهانی وجود ندارد. هر تبادل بیت‌کوین به‌وسیله BitPOS می‌تواند یک تا چهار درصد صرفه‌جویی در هزینه‌ها نسبت به معاملاتی که به روش‌های سنتی انجام می‌گردید، داشته باشد.

ویلیامز اضافه می‌کند: «هر فروشنده‌ای که می‌خواهد خدمات ما را دریافت کند، مانند افتتاح حساب بانکی، مراحل احراز هویت را طی می‌کند. این فرآیند دشوار نیست و با مدارک درست یک فروشنده می‌تواند در پنج دقیقه در فروشگاه خود بیت‌کوین دریافت کند.»
ورود تدریجی بیت‌کوین به کسب‌وکارها


منبع: ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد