قیمت مرغ در خراسان جنوبی کاهش یافت


قیمت مرغ در خراسان جنوبی کاهش یافت

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار قیمت گوشت مرغ در استان کاهش یافت و برای مصرف کننده 20 هزار و 400 تومان تعیین شد.

غلامرضا قوسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت مرغ که در هفته‌های اخیر تا کیلویی ٣۶ هزار تومان افزایش یافته بود از امروز ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و تخم مرغ با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی در چرخه تولید گوشت مرغ یکی از استان‌های برتر کشور است و علاوه بر خودکفایی در تامین نیاز گوشتی استان، نیاز دیگر استان‌ها را نیز برطرف می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در مجموع ۶۳۴ واحد مرغ گوشتی در استان وجود دارد که پروانه فعالیت دارند و اکثر آنها فعال هستند.

وی ادامه داد: سالانه ۳۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای فعال استان انجام می‌شود که بیش از ۶۰ درصد آن مازاد بر نیاز استان است و به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

قوسی نیاز روزانه استان را ۲۰ هزار تن مرغ اعلام کرد و گفت: از هفته دوم آذر ماه جاری با دستور دادستان بیرجند صادرات هرگونه گوشت مرغ و مرغ زنده به استان‌های مجاور و کشورهای دیگر ممنوع اعلام شد که این مهم در کاهش قیمت مرغ تاثیر بسزایی داشت.

وی ادامه داد: همچنین با تامین بخشی از نهاده‌های دامی مورد نیاز واحدهای مرغداری استان، قیمت مرغ در استان نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش