13.5 هزار تن شکر خام وارد چهارمحال و بختیاری شد


13.5 هزار تن شکر خام وارد چهارمحال و بختیاری شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت:15 هزار تن شکر خام خارجی سهمیه استان از بنادر جنوب کشور برای تبدیل به شکر سفید ترخیص شده است که تاکنون 13 هزار و 500 تن آن برای فرآوری تحویل کارخانه قند استان شد.

کیقباد قنبری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شکر خام وارداتی برای تبدیل آن به شکر سفید با ارز دولتی و قیمت مصوب، تامین شده است و بزودی بعد از فرآوری وارد چرخه مصرف خانگی و صنعتی استان خواهد شد.
وی با بیان اینکه مابقی یکهزار و ۵۰۰ تن شکرخام وارداتی در انبارهای مجتمع بندر امام خمینی(ره) نگهداری می‌شود، تاکید کرد: این محموله وارداتی از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بتدریج تا پایان امسال به استان منتقل می‌شود.
مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری از تامین ۴۰۰ تن محصول برنج خارجی با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار، تصریح کرد: ۳۰۰ تن از این محموله در سطح بازار توزیع و ۱۰۰ تن دیگر با درخواست و تا متعادل کردن عرضه و تقاضا با قیمت هرکیلو ۱۷۰ هزار ریال توزیع خواهد شد.

وی از موجود بودن روغن خوراکی در سطح بازار چهارمحال و بختیاری با نرخ مصوب اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست نیمه دوم امسال افزون بر ۲۹۳ تن و در مرحله دوم نیز ۳۵۵تن روغن خوراکی مصارف خانگی و مصارف صنوف و صنعتی، توزیع شد و بازار استان در زمینه توزیع روغن هیچ‌گونه محدودیتی ندارد.

قنبری از تحویل ماهانه ۴۶۰ تن شکر به اداره صنعت، معدن و تجارت استان با قیمت هرکیلوگرم ۸۷ هزار ریال برای توزیع خبر داد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده شکر مصرف خانگی این استان تا خردادماه سال آینده تامین شده است و این ذخیره به طور مستمر توزیع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی پنجشنبه 30 فروردین