بهبود نسبی وضعیت کرونا و زنده شدن نوزاد آبدانانی


بهبود نسبی وضعیت کرونا و زنده شدن نوزاد آبدانانی

ایلام - ایرنا - استان ایلام در دومین هفته از اعمال محدودیت های جامع کرونا با بهبود نسبی وضعیت مواجه شد و تعداد بستری ها و فوتی ها کاهش یافت اما مسوولان مرتب هشدار می دهند تا ثبات وضعیت و پایدار شدن شرایط، مردم همچنان باید پروتکل ها را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته شهرستان ایلام به عنوان مرکز عمده جمعیتی و دارای بیشترین تعداد صنوف در استان از وضعیت قرمز خارج و نارنجی شد بر این اساس محدودیت ها نیز کاهش یافت و پاساژها و مراکز خریدی که در ۲ هفته گذشته تعطیل بودند، از امروز بازگشایی شدند.

استاندار ایلام اما هشدار داد: مردم و صاحبان صنوف باید تلاش کنند با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ایلام دوباره به وضعیت قرمز کرونا بازنگردد در غیر اینصورت محدودیت ها دوباره اعمال و صنوف تعطیل می شوند.

هفته گذشته همچنین در اتفاقی نادر نوزاد ۲ ماهه آبدانانی که گواهی فوت وی در بیمارستان امام خمینی (ره) مرکز استان صادر شده بود پس از طی ۱۸۰ کیلومتر و در غسالخانه شهرستان آبدانان دوباره زنده شد.

پس از واکنش های متعدد به این حادثه و انتقاد عده ای نسبت به قصور و خطای انجام شده، این نوزاد که دارای نارسایی مادرزادی بود، شب گذشته در بیمارستان ابوذر اهواز درگذشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: تمامی زوایای پرونده درمانی این نوزاد از زمان تولد تا بستری بررسی می شود و اگر قصوری رخ داده باشد به طور قطع برخورد خواهد شد

از هفته گذشته طرح سلامت محله محور شهید قاسم سلیمانی همزمان با سراسر کشور با مشارکت سپاه، بسبج، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و دیگر دستگاه های مرتبط با کرونا در استان ایلام به مدت چهارماه آغاز شد.

بستری های‌ کرونا در ایلام ۵۰ درصد کاهش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و تعطیلی دوهفته‌ای، میزان بستری‌های کرونای استان نسبت به ابتدای آبان ماه ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز پنجشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا استان ایلام ضمن تقدیر از همکاری مردم در اجرای طرح محدودیت های کرونایی، افزود: ما همواره تاکید کرده بودیم اگر بخواهیم به نتیجه برسیم باید برای کنترل اجتماعات خانوادگی و برگزاری مراسمات ورود جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲ شهر چرداول و آبدانان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: باید محدودیت ها در شهرستان چرداول با دقت بیشتری اعمال و در شهر آبدانان با توجه به کوچک بودن این شهر خروج از وضعیت قرمز به همین روال امکان پذیر است.

مبتلایان کرونا در ایلام به ۲۲ هزار و ۶۳۰ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مجموع افراد مبتلا به کرونا در این استان با اضافه شدن ۷۳ مورد جدید طی روز گذشته به ۲۲ هزار ۶۳۰ نفر رسید.

محمد کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته همچنین پنج مورد فوت ناشی از کرونا در این استان ثبت شد و مجموع درگذشتگان کرونا ب ۵۸۶ نفر افزایش یافت.
وی توضیح داد: از پنج مورد فوتی روز گذشته سه مورد مربوط به شهرستان ایلام، یک مورد ایوان و یک مورد مهران است.

استاندار: کاهش مبتلایان کرونا در ایلام به معنای رفع خطر نیست

استاندار ایلام با اشاره به اجرای مطلوب طرح محدودیت های کرونا از اول آذرماه تاکنون گفت: در این مدت روند ابتلا و فوتی کرونا در استان سیر نزولی گرفته اما این به معنای رفع کامل خطر شیوع این ویروس نیست.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا همراهی، مشارکت و همکاری گسترده مردم استان ایلام در اجرای طرح محدودیت های‌ جدید برای مبارزه با ویروس کرونا را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: امروز شاهد تغییرات خوبی در وضعیت سه گانه شهرستان های قرمز، نارنجی و زرد در استان هستیم که این وضعیت بیشتر مربوط به تعطیلی دو هفته ای اعمال شده است.

ادارات در مناطق قرمز با یک سوم کارکنان فعالیت کنند

استاندار ایلام از رد شدن تعطیلی ادارات توسط ستاد ملی کرونا خبر داد و گفت: تعطیلی به آن شکل که توسط رسانه ها اعلام شد، مورد موافقت ستاد ملی قرار نگرفته اما مدیران دستگاه ها در مناطق قرمز می توانند با دورکاری تراکم کارکنان در ادارات را کاهش دهند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد ملی کرونا اظهار داشت: حضور کارکنان در مناطق قرمز استان در شهرستان های ایلام و چرداول حداکثر یک سوم، مناطق نارنجی حداکثر ۵۰ درصد و مناطق زرد حداکثر ۲ سوم است.

وی با بیان اینکه تعطیلی ادارات در هفته پیش رو نیز صحت ندارد، افزود: با صلاحدید مدیر ارشد هر دستگاه در مناطق قرمز استان جهت کم کردن تراکم افراد در ادارات می توان با دورکاری سقف حضور کارکنان را تا یک پنجم کاهش دهند.

رییس پلیس راه: طرح ممنوعیت تردد در ایلام تمدید شد

رییس پلیس راه ایلام گفت: محدودیت ها و ممنوعیت های تردد وسایل نقلیه به مدت یک هفته دیگر در شهرهای قرمز و نارنجی استان بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند ترافیکی تمدید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و قرار گرفتن شهرستان های چرداول و آبدانان در وضعیت قرمز، طرح ترافیکی جدیدی به منظور اجرای ممنوعیت و محدودیت ها از روز شنبه در این ۲ شهرستان اجرایی خواهد شد.

وی افزود: همچنان ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به داخل استان ممنوع بوده و نسبت به عودت این دسته از وسایل نقلیه در ورودی های استان اقدام می شود.

۴۰۰ تیم حمایتی برای اجرای طرح شهید سلیمانی در ایلام تشکیل شد

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام با اشاره به اجرای طرح سردار شهید قاسم سلیمانی از فردا در این استان، گفت: برای اجرای این طرح ۴۰۰ تیم حمایتی تشکیل شده است که بیشتر آنها در پایگاه‌های بسیج ساماندهی شده اند.

به گزارش ایرنا، سردار جمال شاکرمی روز یکشنبه در نشست تشریح طرح شهید سلیمانی موصوف به غربالگری محله به محله افزود: این طرح از فردا در ۱۵ منطقه که شامل ۶۵ بلوک است به صورت گسترده اجرا می‌شود.

وی وجود پایگاه‌های بسیج را یک ظرفیت برای نظام برشمرد و اظهار داشت: تلاش شده است با جذب کمک‌های مردمی سه هزار بسته مواد غذایی برای افراد نیازمند تامین و در بین شهرستان ها توزیع شود.

استاندار ایلام: غربالگری منسجم محلات زنجیره کرونا را قطع می کند

استاندار ایلام با بیان اینکه غربالگری منسجم و وسیع محله به محله زنجیره کرونا در استان را قطع می کند، گفت: این غربالگری در طول هفته اخیر با همکاری بسیج، فرمانداری ها، شهرداری‌ها، هلال احمر و بهداشت و درمان برای قطع زنجیره کرونا در استان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: غربالگری محله به محله به دو نوع غربالگری مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شود و هدف از این نوع غربالگری تسریع در شناسایی مبتلایان و مقابله با کرونا در کلیه نقاط و محلات سطح شهرهای استان است.

مسجد و پایگاه های بسیج محور طرح شهید سلیمانی هستند

معاون توسعه مدیریت منابع استاندار ایلام گفت: طرح شهید سلیمانی موسوم به غربالگری محله به محله کرونا، با محوریت مردم، هیات امنای مساجد و پایگاه های مقاومت محلات و با مشارکت سپاه و بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، استانداری و دستگاه های مرتبط اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح ملی سلامت محور شهید قاسم سلیمانی یادآور شد: مردم در واقع باید محور این طرح باشند تا اهداف اجرای طرح که بیماریابی و قرنطینه هدفمند و هوشمند است به درستی انجام بگیرد.

وی افزود: این طرح جایگزین سایر طرح های گذشته شده است و کنترل جمعیت مبتلایان، ساماندهی و درمان آنها از اولویت های طرح به شمار می رود.

۳۰۰ پایگاه در ایلام خدمات بهداشتی ارائه می کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۳۰۰ پایگاه بهداشتی، خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در حوزه بهداشت به مردم خدمت رسانی می کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در کارگروه رسانه ای کرونا ایلام اظهار داشت: طرح کنترل محله محور کرونا همزمان با سراسر کشور از بیستم آذر ماه آغاز می شود اما در استان مقدمات طرح در حال انجام است که با حمایت فرماندران جلسات تشکیل شده و ساختار بندی و بلوک بندی نیز صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه معیار بلوک بندی را مراکز جامع سلامت قرار دادیم، افزود: این طرح به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور از تیم های مراقبتی، حمایتی و نظارت تشکیل شده است.

نوزاد ۲ ماهه آبدانانی در غسالخانه زنده شد

ویدیویی در شبکه های مجازی ایلام در حال انتشار است که نشان می دهد نوزاد ۲ ماهه آبدانانی پس از اعلام فوت و انتقال به غسالخانه، دوباره جان می گیرد و زنده می شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام کانال های خبری شهرستان آبدانان، نوزاد ۲ ماهه آبدانانی با نارسایی مادرزادی در بیمارستان امام خمینی ایلام( ره) تحت مراقبت بوده است که شب گذشته حال نوزاد وخیم گزارش و گواهی فوت وی صادر می شود.

اما هنگامی که والدین فرزند خود را برای تدفین به آبدانان با فاصله حدود۱۸۰ کیلومتر از ایلام، انتقال می‌دهند مسوول‌ غسالخانه آبدانان متوجه تپش قلب نوزاد می‌شود.

نوزاد ۲ ماهه آبدانانی درگذشت


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: نوزاد ۲ ماهه آبدانانی که فیلم زنده شدنش در غسالخانه در فضای مجازی پخش شده بود، لحظاتی پیش در بیمارستان ابوذر اهواز درگذشت.

به گزارش ایرنا، دکتر عباس قیصوری شامگاه جمعه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: پس از انتقال این نوزاد به بیمارستان رسول اکرم (ص) آبدانان و اعزام به بیمارستان ابوذر اهواز، تلاش های تیم پزشکی برای زنده نگه داشتن وی بی نتیجه ماند و لحظاتی پیش درگذشت.

سیزدهم آذرماه ویدیویی در شبکه های مجازی ایلام منتشر شد که نشان می داد نوزاد ۲ ماهه آبدانانی پس از اعلام فوت و انتقال به غسالخانه، دوباره جان می گیرد و زنده می شود.

زوایای پرونده درمانی نوزاد آبدانانی در حال بررسی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تمامی جوانب و زوایای پرونده درمان ی نوزاد آبدانانی از بدو تولد تا بستری در بیمارستان و مراحل درمان آن در حال بررسی است.

دکتر عباس قیصوری شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از همان نخستین لحظات وقوع این ماجرا و انتشار اخبار مربوط به علائم حیاتی مجدد این نوزاد آبدانانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با جدیت در حال پیگیری مسائل و موضوعات مربوط به این ماجرا است.

وی افزود: دکتر محمد کریمیان از همان ابتدا معاونت‌های آموزش و درمان و مدیران حراست و بازرسی دانشگاه را مسوول رسیدگی و بررسی این مساله کرده است.

کمیسیون تخصصی ارزیابی موضوع نوزاد آبدانانی برگزار می شود

دانشگاه علوم پزشکی ایلام در جوابیه ای اعلام کرد: فردا شنبه ۱۵ آذرماه کمیسیون تخصصی بررسی و ارزیابی موضوع نوزاد آبدانانی با حضور تمامی اساتید گروه اطفال استان برگزار می شود و نتیجه قطعی آن به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، روز گذشته ویدیویی در شبکه های مجازی ایلام منتشر شد که نشان می داد نوزاد ۲ ماهه آبدانانی پس از اعلام فوت و انتقال به غسالخانه، دوباره جان می گیرد و زنده می شود.
بر اساس اعلام کانال های خبری شهرستان آبدانان، نوزاد ۲ ماهه آبدانانی با نارسایی مادرزادی در بیمارستان امام خمینی ایلام( ره) تحت مراقبت بوده است که شب گذشته حال نوزاد وخیم گزارش و گواهی فوت وی صادر می شود.

استاندار ایلام: مرکز قرنطینه معتادان مبتلا به کرونا راه‌اندازی می‌شود

استاندار ایلام گفت: مرکز قرنطینه معتادان متجاهر و متکدیانی که به کرونا مبتلا شده‌اند با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان بزودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام اظهار داشت: مجموعه هشت واحدی مرکز قرنطینه معتادان متجاهر و متکدیان مبتلا به کرونا توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان واگذار شده و شهرداری ایلام تاکنون حدود ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز و تامین سیستم گرمایشی و سایر امکانات این مرکز هزینه کرده است.

یک میلیارد ریال به اتباع خارجی آسیب دیده از کرونا در ایلام کمک شد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری ایلام گفت: یک میلیارد و ۸۰ میلیون ریال تاکنون به اتباع آسیب دیده از کرونا در این استان کمک شده است.

عبدالرضا حسن پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف در این موقعیت کرونایی با پیگیری های استاندار و معاون سیاسی استاندار از طریق کمیسریای عالی پناهندگان مبلغ یک میلیارد و ۸۰ میلیون ریال به ۱۳۴ خانوار اتباع و مهاجرین خارجی استان کمک شد.

وی افزود: همچنین سه دستگاه تبلت به سه خانوار اتباع و مهاجرین خارجی در شهرستان های ایوان، آبدانان و دهلران برای استفاده دانش آموزان از برنامه شاد اهدا شد.


استاندار ایلام: ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تونل کبیرکوه تخصیص یافت

استاندار ایلام از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل تونل کبیرکوه در شهرستان آبدانان به عنوان یکی از طرح های مهم این استان، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی افزود: تونل کبیرکوه یکی از ۲۳ پروژه مهم و نیمه تمام استان است که در سفر اخیر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در لیست تامین اعتبار قرار گرفت.

استاندار: ۱۰۰ درصد اعتبارات روستایی استان ایلام جذب شد

استاندار ایلام گفت: دولت تدبیر و امید با ارایه راهکارها و اختصاص تسهیلات گام های اساسی در توسعه روستایی و تثبیت اشتغال آنها برداشت و امسال ۱۰۰ درصد اعتبارات روستایی استان جذب شده است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: اشتغال و تثبیت جمعیت در روستا یکی از ابزار توسعه در استان و کشور بوده و کسانی که به شهر مراجعه کرده اند، علاقمند به بازگشت به روستا هستند.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید راهکارهای مناسب اندیشیده شده و در راستای طرح توسعه روستایی در نظر گرفته شده است.

هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال برای گازرسانی در ایلام سرمایه‌گذاری شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: یک هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال در طول ۲.۵ سال گذشته برای گازرسانی به مناطق شهری و روستایی این استان سرمایه‌گذاری شده است.

احمد کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی مدت یاد شده ۲ شهر هلیلان و ماژین با یک هزار و ۱۰۰ خانوار و با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال به شبکه گازرسانی کشوری متصل شدند.
وی افزود: گازرسانی به ۱۸۰ روستا با یک هزار و ۵۰۰ خانوار نیز در طول ۲.۵ سال گذشته انجام گرفته و بدین منظور یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

طرح حمایت روانی و معنوی از بیماران کرونا در ایلام آغاز شد

پیرو تفاهم رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام و حوزه علمیه این استان، اجرای طرح حمایت روانی و معنوی از بیماران مبتلا به کرونا در استان ایلام آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، این طرح به دنبال تفاهم با حوزه علمیه به منظور مشاوره‌ و روحیه‌بخشی به بیماران مبتلا به کرونا اجرا می‌شود.
با اجرای این طرح به منظور مشاوره‌ و روحیه بخشی به بیماران مبتلا به کرونا، تعدادی از طلاب و روحانیون در قالب گروه‌های جهادی در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام شروع به فعالیت کردند.

مدرسه و درمانگاه برای اتباع خارجی ایلام ساخته می شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: مدرسه و درمانگاه اتباع و امور مهاجرین خارجی با اختصاص چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار ساخته می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری اظهار داشت: این اعتبار برای احداث یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه به همراه یک درمانگاه در شهرک شهید کشوری (سرطاف) از توابع شهرستان ایلام اختصاص یافته است.
وی افزود: از این میزان اعتبار سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای احداث مدرسه ۱۲ کلاسه و ۷۰۰ میلیون تومان نیز برای ساخت درمانگاه در این منطقه هزینه می شود.

۲۸۴ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

مدیرکل گمرک ایلام گفت: ۲۸۴ میلیون دلار کالا از زمان آغاز عالیت مرز مهران پس از محدودیت‌های کرونا تا کنون به کشور عراق صادر شده است.

روح‌الله غلامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میوه و تره‌بار، آهن‌آلات، کاشی، سرامیک، شیشه و مصالح ساختمانی از مهمترین کالاهای صادراتی به کشور عراق است.

وی با بیان اینکه در مرز مهران با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت تجاری بین تجار ایرانی و عراقی انجام می‌شود، افزود: در هشت ماه گذشته ۵۳۴ هزار تن کالا از سراسر کشور به ارزش ۲۸۴ میلیون دلا از طریق مرز مهران به عراق صادر شده است.

کرونا به شرکت های هواپیمایی فعال در ایلام ۵۰ درصد خسارت وارد کرد

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: محدودیت های کرونا به شرکت های هواپیمایی و فرآیند پرواز این فرودگاه به طور میانگین ۵۰ درصد خسارت وارد کرده است.

جواد یگانه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان خسارت وارده بر اساس ظرفیت هواپیماها و پذیرش مسافر از سوی شرکت های هواپیمایی متفاوت است اما کرونا به همه شرکت های هواپیمایی فعال در استان به علت کاهش مسافر خسارت وارد کرد.

وی افزود: از مهرماه تاکنون برای حفظ سلامت مسافران و خدمه هواپیماها، ظرفیت پذیرش مسافران از ۱۰۰ درصد به ۶۰ درصد کاهش یافت تا فاصله گذاری اجتماعی بین مسافران داخل هواپیماها رعایت شود.

تسهیلات کرونا به ۱۰ هزار و ۹۱۰ واحد صنفی ایلام پرداخت شد

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۰ هزار و ۹۱۰ پرونده صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در این استان پرداخت شد.

احمد خانمحمدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تصمیمات کارگروه ملی مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از کرونا، مقرر شده بانک‌های عامل نسبت به ادامه پرداخت تسهیلات به آن دسته از بنگاه‌ها که تا پایان آبان ماه سال جاری در سامانه بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا ( https://kara.mcls.gov.ir ) ثبت نام کرده‌اند، همچنان اقدام کنند.


۷۰۰ خانوار واجد شرایط مسکن محرومان در ایلام شناسایی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام از احداث ۲ هزار واحد مسکن در مناطق محرومان و روستایی استان خبر داد و گفت:‌ تاکنون ۷۰۰ خانوار واجد شرایط شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده شده است.

حبیب الله محبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای احداث هر واحد مسکن محرومان ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بهره چهار و پنج درصد و ۳۰۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تاکنون عملیات پی کنی ۳۰۰ واحد انجام و ۱۵۰ واحد نیز به مرحله اجرای فنداسیون رسیده است.

پنج هزار مددجوی ایلامی از تسهیلات اشتغال بهره مند شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ایلام از ایجاد پنج هزار و ۹ شغل برای افراد تحت پوشش این نهاد با کمک تسهیلات اشتغالزایی خبر داد.

به گزارش ایرنا، قنبر موسی نژاد روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: برای ایجاد این تعداد شغل یک هزار و ۳۷ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال تسهیلات از محل منابع مختلف پرداخت شده است.

وی افزود: این تسهیلات از محل منبع تبصره ۱۶ ، منابع صندوق امداد ولایت، طرح های راهبردی شغلی، کاریابی و اشتغال ایجاد شده در کنار مجریان طرح ها پرداخت شده و منجر به ایجاد اشتغال برای افراد تحت حمایت شده اند.

۲ مدرسه در ایلام بنام شهید فخری زاده نامگذاری می شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: ۲ مدرسه ۶ کلاسه در این استان به نام دانشمند هسته ای شهید فخری زاده نامگذاری می شود.

نصرت الله رحیمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مدارس با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره) و اعتبارات ملی ساخته شده اند.
وی ادامه داد: این مدارس در شهرستان های بدره و دره شهر در حال احداث هستند.

دومین پل ارتباطی جزمان هلیلان به بهره برداری رسید

فرماندار هلیلان گفت: پل دارپروشه به عنوان دومین مسیر ارتباطی روستاهای بخش جزمان با مرکز شهرستان به بهره برداری رسید.

سعید شهبازی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت تخریب پل جزمان و قطع ارتباط مرکز شهرستان با بخش جزمان، مردم می توانند از مسیر ارتباطی جایگزین دارپروشه - چشمه ماهی تردد کنند.

وی اظهار داشت: کل اعتبار پل دارپروشه هلیلان ۱۵ میلیارد ریال بود و پس از پل جزمان دومین پل ارتباطی مرکز شهرستان به بخش جزمان محسوب می شود.

رییس جهاد کشاورزی: توزیع بذر گندم در ایلام سه برابر شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: توزیع بذر گندم در بین کشاورزان استان در سال جاری سه برابر مدت مشابه سال گذشته است و با توجه به ادامه روند توزیع، این مقدار بدون شک افزایش می یابد.

محمدعلی اقدسی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:تاکنون بیش از ۱۸ هزار تن انواع بذر گندم در استان توزیع شده است در حالی که سال گذشته در مجموع ۶ هزار تن بذر توزیع شد.
وی افزود: ۱۰۰ درصد بذر گندم آبی و ۶۰ درصد بذر گندم دیم استان را بذرهای سم زدایی، تقویت، اصلاح و بوجاری شده تشکیل می دهد که در این زمینه ایلام یکی از استان های برتر کشور است.

ثبت نام انتخابات شوراهای شهر ۱۹ اسفند آغاز می شود

معاون سیاسی، امنیتی استاندار گفت: تاریخ ثبت نام داوطلبان شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر ۱۹ اسفند ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری روز پنجشنبه با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرداد ماه ۱۴۰۰ گفت: ثبت نام داوطلبان شرکت کننده در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر از روز چهارشنبه ۱۹ اسفند ۹۹ آغاز و به مدت ۷ روز ادامه خواهد یافت.

وی یادآور شد: همچنین ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا و نیروهای عشایری نیز از روز ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده و به مدت ۷ روز ادامه می یابد.

بسیج ایلام در ارزیابی عملکرد برتر کشور شد

جانشین فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) ایلام گفت: مجموعه سپاه و بسیج استان در ارزیابی عملکرد سه ماهه اول سال جاری توسط واحد اشراف سازمان بسیج مستضعفان حائز چهار رتبه برتر کشوری شد.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت اطلاع رسانی سپاه استان ایلام سرهنگ قدرت اله کریمیان اظهار داشت: در این ارزیابی بسیج اصناف، بسیج مداحان، مرکز فرهنگی خانواده و معاونت سلامت و زیستی سپاه استان به عناوین برتر کشوری دست یافتند.

وی افزود: همچنین در ارزیابی واحد اشراف سازمان بسیج مستضعفان کشور در خصوص عملکرد بسیج استان‌ها در سال ۹۸ بسیج نواحی استان ایلام ۱۱ عنوان برتر را از آن خود کرد.

طرح های گردشگری ایلام از امهال تسهیلات برخوردار شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از استمهال تسهیلات و پرداخت یارانه حامل های انرژی در سه ماهه پایانی سال برای طرح های گردشگری این استان خبر داد.

عبد المالک شنبه زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تصمیم در قالب بسته جدید حمایتی برای حمایت از واحدهای گردشگری در نظر گرفته و ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: همچنین در ابتدای سال جاری نیز بخشنامه ای برای امهال تسهیلات واحدهای گردشگری اختصاص یافته بود که چهار بانک در استان از اجرای آن سرباز زدند.
خدمات کلینیک جامع توانبخشی ایلام رایگان شد

معاون توانبخشی بهزیستی ایلام گفت: همزمان با هفته معلولان خدمات کلینیک جامع توانبخشی شهر ایلام برای عموم مردم رایگان شد.

مژگان میرابی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین منظور در هفته معلولان از ۱۳ تا ۱۹ آذرماه خدمات این مرکز شامل شنوایی سنجی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی علاوه بر افراد دارای معلولیت برای عموم مردم نیز رایگان خواهد بود.

وی به برنامه های هفته معلولان در این استان اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا برنامه های این هفته بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

۳۸ درصد ادارات ایلام برای تردد معلولان مناسب سازی شده است

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: ۳۸ درصد دستگاه های اجرایی استان عملیات های مناسب سازی برای معلولان را که از شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه ها در جشنواره رجایی محسوب می شود، انجام داده اند.

به گزارش ایرنا، زهرا همتی روز پنجشنبه در کارگروه مجازی رسانه و کرونا اظهار داشت: هرچند هنوز با ۱۰۰ درصد فاصله زیاد است اما توجه ادارات به مناسبت سازی تردد معلولان در جامعه نسبت به گذشته زیادتر شده و این روند رو به رشد کماکان ادامه دارد، البته باید مناسب سازی ها در اماکن عمومی شهری نیز بیشتر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود