درمان لرزش دست در طب سنتی


درمان لرزش دست در طب سنتی

آیا شما جزء افرادی هستید که لرزش اساسی دارند؟ اگر دست شما به طور غیر ارادی تکان می‌خورد یا قسمت دیگری از بدن شما می‌لرزد، ممکن است لرزش اساسی داشته باشید. لرزش اساسی (ET) را می‌توان با بیماری پارکینسون اشتباه گرفت، اما ET متفاوت و بسیار شایع است. یک کلینیک مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند تفاوت بین […]

0
(0)

آیا شما جزء افرادی هستید که لرزش اساسی دارند؟ اگر دست شما به طور غیر ارادی تکان می‌خورد یا قسمت دیگری از بدن شما می‌لرزد، ممکن است لرزش اساسی داشته باشید. لرزش اساسی (ET) را می‌توان با بیماری پارکینسون اشتباه گرفت، اما ET متفاوت و بسیار شایع است. یک کلینیک مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند تفاوت بین این دو بیماری را تشخیص دهد. لرزش اساسی، یکی از شایع‌ترین اختلالات حرکتی می‌باشد که علت آن ناشناخته است و بیشتر بر بزرگسالان تأثیر می‌گذارد. لرزش معمولاً در هر دو طرف بدن تأثیر می‌گذارد، اما ممکن است در دست بیشتر و قابل توجه‌تر باشد. لرزش در دست‌ها می تواند هیچ علت خاصی نداشته باشد و یا علامتی از یک بیماری زمینه‌ای دیگر در بدن باشد. لرزش دست معمولا علامت خطرناکی نیست ولی می‌تواند موجب اختلال در فعالیت‌های روزانه فرد مبتلا به لرزش دست شود، از این رو ارزیابی و درمان آن ضروری به نظر می‌رسد.

زنان و مردان در هر سنی می‌توانند تحت تأثیر ET قرار بگیرند، اما این بیماری در سنین میانسالی و بعد از آن بیشتر دیده می‌شود. این لرزش می‌تواند بر روی بازوها، پاها، تنه ، سر و حتی صدای شما تأثیر بگذارد. درمان قطعی لرزش اساسی وجود ندارد، اگر علائم خفیف باشد حتی ممکن است نیازی به درمان نداشته باشید. اگر این علائم بر فعالیت‌های روزمره، کار یا کیفیت زندگی شما تأثیر می‌گذارد نگرانی‌های خود را با پزشک متخصص بهداشت خود در میان بگذارید.

لرزش اساسی دست چگونه درمان می‌شود؟

اگر لرزش خفیف باشد، برخی از تغییرات ساده در سبک زندگی ممکن است کمک کننده باشد:

۱- یک برنامه خواب مناسب را دنبال کنید

برای برخی از افراد خستگی جسمی می‌تواند لرزش ایجاد کند.

۲- تکنیک‌های آرام سازی را امتحان کنید

این می‌تواند برای لرزش‌های ناشی از استرس یا افزایش احساسات، خوب عمل کند.

درمان لرزش دست در طب سنتیبابونه، گیاهی دارویی است که باعث تسکین اعصاب و آرامش و درمان لرزش دست می‌شود
۳- دمنوش مصرف کنید

چای بابونه
بابونه، گیاهی دارویی است که باعث تسکین اعصاب و آرامش می‌شود؛ این گیاه سیستم عصبی را آرام می‌سازد و استرس و اضطراب را از بین می‌برد. بابونه ضد اسپاسم است که سبب شل شدن اسپاسم‌های عضلانی نیز می‌شود.

چای اسطوخودوس
اسطوخودوس یک درمان طبیعی موثر برای لرزش دست‌ها است. این گیاه دارویی برای سیستم عصبی نیز بسیار مفید است. اسطوخودوس همچنین سبب کاهش اضطراب و استرس افراد نیز می‌شود. رایحه آرامش‌بخش اسطوخودوس میزان اسید گاما آمینوبوتیریک مغز را افزایش می‌دهد که یک انتقال دهنده عصبی موثر در مبارزه با استرس است.

چای سنبل الطیب
سنبل الطیب سالیان متمادی است که برای آرامش عضلات و کاهش تنش مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین این گیاه استرس را کاهش می‌دهد و خواب را بهبود می‌بخشد.

اگر شرایط مشکل سازتر باشد ممکن است پزشک معالج آزمایشاتی را برای یافتن علت اصلی انجام دهد. بسته به علت، گزینه های درمانی دیگری ممکن است در دسترس باشد:

۴- کاردرمانی را به کار بگیرید. یک متخصص کاردرمانی می‌تواند به شما کمک کند تا با لرزش زندگی کنید. برخی تغییرات ساده می‌توانند زندگی را آسان کنند. از ظروف غذاخوری با دسته‌های بزرگتر استفاده کنید. پوشیدن مچ بند برای ایجاد ثبات در دست تاثیرگذار است. لباس‌هایی را انتخاب کنید که بدون دکمه باشند!

۵- از مواد تشدید کننده خودداری کنید

داروها (مانند داروهای ضد افسردگی، ضد صرع یا استنشاق های خاص) یا غذاها (کافئین و نوشیدنی‌های انرژی‌زا) می‌توانند لرزش را بدتر کنند. از پزشک خود بپرسید که آیا داروهای مصرفی شما می‌تواند منشا مشکلات شما باشد.

درمان لرزش دست در طب سنتیداروهای ضد افسردگی و ضد صرع، کافئین و نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌توانند لرزش را بدتر کنند
۶- داروهای تجویز شده را مصرف کنید

با توجه به علت اصلی، گزینه خوبی را پیشنهاد می‌کنیم. گاهی تغییر سبک زندگی و مصرف با دارو کاهش لرزش را در حدود ۵۰٪ کاهش می‌دهد.

پروپرانولول: این دارو مسدود کننده بتا است. این داروها معمولاً برای درمان فشار خون بالا استفاده می‌شوند. اگر آسم یا مشکل قلبی دارید از مسدود کننده‌ها استفاده نکنید. عوارض جانبی می‌تواند شامل خستگی و سبکی سر یا سرگیجه باشد.

پریمیدون: این داروی ضد تشنج به طور معمول برای درمان حملات صرع استفاده می‌شود. عوارض جانبی می‌تواند شامل خواب آلودگی کوتاه مدت، مشکلات تمرکز یا حالت تهوع باشد.

سم بوتولینوم (Botulinum toxin) یا بوتاکس: این داروی تزریقی یک درمان قابل قبول برای بیماری‌هایی مانند میگرن، اختلال عملکرد مثانه و تعریق زیاد است. همچنین می‌تواند برای درمان لرزش دست، سر یا صدا استفاده شود. هنگامی که برای لرزش دست استفاده می‌شود ، می‌توانید ضعف انگشت یا مچ دست را مشاهده کنید. هنگامی که برای لرزش صدا استفاده می‌شود بوتاکس می‌تواند باعث صدای خش خش یا مشکلات بلع شود.

داروهای مختلف دیگری از جمله کلونازپام، گاباپنتین، توپیرامات و زونیسامید را می‌توان امتحان کرد اگرچه این داروها عموماً کم اثر هستند.

۷- از درمان‌های جراحی استفاده کنید

این روش‌ها برای لرزش آزار دهنده یا ناتوان کننده استفاده می‌شوند که به اندازه کافی با دارو کنترل نمی‌شود. گاهی با عمل جراحی، لرزش دست به طور کامل درمان می‌شود.

تحریک عمیق مغز. این موثرترین و اثبات شده‌ترین لرزش درمانی است و اغلب می‌تواند منجر به ازبین رفتن لرزش شود. بوسیله جراحی یک سیم نازک در ناحیه عمیق مغز کاشته می‌شود که در ایجاد لرزش نقش دارد. تحریک الکتریکی تحویل شده در نوک سیم توسط پزشک تنظیم می‌شود و توسط یک بسته باتری قرار داده شده در سینه تأمین می.شود. Deep Brain Stimulation توانایی درمان لرزش در هر دو طرف را دارد و با گذشت زمان قابل تنظیم است. خطرات خونریزی، عفونت، گفتار یا تعادل در اثر جراحی وجود دارد.

اشعه ایکس متمرکز یا سونوگرافی: در طی جراحی رادیو استاتیک، جراح اشعه ایکس یا سونوگرافی را به قسمت خاصی از مغز (که منبع لرزش است) هدایت می‌کنند. فناوری تصویربرداری ویژه به هدایت اشعه X به هدف کمک می‌کند. این تکنیک‌ها فقط به درمان یک بازو به جای هر دو بازو محدود هستند و پس از انجام آنها قابل تنظیم نیستند.

منبع: proven ways to treat essential tremor

این پست چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

ثبت امتیاز

امتیاز مطلب 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تاکنون کسی رأی نداده است! اولین کسی باشید که به این مطلب رای می‌دهید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا