دولت امسال 300 میلیارد تومان برای حل مشکل پسماند مازندران اختصاص داد


دولت امسال 300 میلیارد تومان برای حل مشکل پسماند مازندران اختصاص داد

نوشهر - ایرنا - استاندار مازندران گفت که دولت امسال 300 میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات پسماند استان تخصیص داده است.

به گزارش ایرنا ، احمد حسین زادگان روز شنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه زباله سوز نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود : این میزان اعتبار صرف ساخت و تجهیز کارخانه های زباله سوز تنکابن ، ساری و بابل شده است.

وی تاکید کرد که برای حل مشکلات پسماند در استان های شمالی هیچگونه محدودیت اعتباری وجود ندارد چرا که حل مشکل پسماند از اولویت های دولت است و از آن حمایت می کند.

استاندار مازندران در خصوص روند اجرایی و بهره برداری از نیروگاه زباله سوز نوشهر هم گفت : ساخت و تکمیل این طرح از زمان شکل گیری دولت تدبیر و امید شتاب بیشتری گرفت ضمن اینکه پیگری های مسئولان منطقه ، نماینده مجلس و رسانه ها نیز در این موضوع موثر بوده است.

حسین زادگان افزود : این نیروگاه چند ماه پیش با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید ولی از آنجایی که نخستین نیروگاه در نوع خودش در کشور محسوب می شود دارای مشکلاتی است که پس از بهره برداری کاملا رفع خواهد شد.

وی در خصوص اعتبار وعده داده شده رییس سازمان برنامه و بودجه کشور هنگام بهره برداری آزمایشی از این نیروگاه هم گفت: این اعتبار به قوت خودش باقی است و قرار است پس از افتتاح رسمی این نیروگاه ، اعتبار به مرور تخصیص یابد.

استاندار مازندران افزود : این میزان اعتبار قرار است برای انجام کارهای باقی مانده از جمله احداث سردر نیروگاه ، نمای دودکش ، تکمیل فرایند تصفیه شیرابه و ساماندهی زباله هایی که از گذشته در ضلغ جنوبی نیروگاه نگهداری می شود، هزینه شود.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار امیدواری کرد که نیروگاه زباله سوز نوشهر اواخر آذر ماه به صورت رسمی به بهره برداری برسد.

دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در جریان افتتاح آزمایشی نیروگاه زباله سوز نوشهر در اواخر مرداد ماه امسال در پاسخ به درخواست اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی برای تکمیل آن گفته بود که موضوع را در دولت مطرح و تلاش خواهد کرد تا تا اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه تامین شود.

ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر با هدف فراوری ۲۰۰ تن زباله تولیدی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید حدود سه مگاوات برق در ساعت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت حدود ۲ هکتار در منطقه "پلنگ چال" نوشهر کلنگ زنی شد و بنا به وعده مسئولان وقت قرار بود حداکثر طی ۲ سال به بهره برداری برسد.

پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید گره‌های کور مشکلات اجرایی شدن این طرح که بیشتر مربوط به موازین زیست محیطی ، کمبود زمین و نیز محدودیت های ورود تجهیزات به خاطر تحریم های ظالمانه بود ، رفته رفته یکی پس از دیگری باز شد و روند اجرایی آن که در حد کلنگ زنی باقی مانده بود ، شتاب گرفت.

بر اساس گزارش‌های رسمی تاکنون برای ساخت این نیروگاه حدود ۱۱۲ میلیارد تومان هزینه شده که حدود ۲۶ میلیارد تومان آن از محل سفر مقام معظم رهبری بود و بقیه از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی