دست کوتاه دانش‌آموزان محروم بابلی از وام خرید گوشی هوشمند


دست کوتاه دانش‌آموزان محروم بابلی از وام خرید گوشی هوشمند

ساری - ایرنا - نیمی از دانش آموزان محروم بابلی که برای خرید کمک هزینه تلفن هوشمند وام 2 میلیون تومانی به بانک ها معرفی شده‌اند ، تاکنون نتوانسته‌اند از سد مشکلات اداری بانکی عبور کنند و همچنان در انتظار تهیه گوشی هوشمند هستند.

به گزارش ایرنا ، با توجه به شرایط کرونایی و محرومیت های جدید پیش رو آموزش دانش آموزان به صورت کامل مجازی می باشد و در این شرایط تهیه ابزارهای آموزش مجازی یکی از اصلی ترین دغدغه های خانواده ها به خصوص دانش آموزان محروم می باشد.

اهدای تبلت و گوشی هوشمند به دانش‌آموزان نیازمند یکی از راهکارهای تهیه وسایل آموزشی مجازی برای دانش آموزان نیازمند می باشد اما با توجه به محدودیت های مالی امکان تهیه تبلت و تلفن هوشمند برای تمامی دانش آموزان نیازمند امکان پذیر نیست و به همین خاطر پرداخت وام ۲ میلیون تومانی کمک هزینه خرید تلفن هوشمند یکی از راهکارهای تامین ابزار های آموزش مجازی برای دانش آموزان نیازمند بابلی در دستور کار قرار گرفت.

هر چند تاکنون ۱۷۰ دانش آموز نیازمند بابلی توانستند با کمک خیرین و اداره اوقاف و امور خیریه بابل تبلت و گوشی هوشمند دریافت کنند ، اما تعداد قابل توجه دیگری از دانش آموزان بابل بعد از گذشت چهار ماه هنوز از نعمت تلفن هوشمند برای آموزش مجازی بی بهره هستند .

حدود ۳۰۰ دانش آموز نیازمند بابلی برای دریافت وام ۲ میلیون تومانی به بانک‌ها معرفی شده‌اند ، اما نیمی از آنها نتوانستند این وام را دریافت کنند و همچنان این خانواده ها برای دریافت این وام ها میان اداره آموزش و پرورش بابل و بانک ها سرگردان هستند .

صدیقه رمضانی مادر یکی از دانش‌آموزان نیازمند بابلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : ما یک خانواده پنج نفری هستیم که ۲ دانش‌آموز مقطع ابتدایی در خانواده ما در حال تحصیل هستند و بعد از گذشت چهار ماه هنوز فرزند من از نعمت تلفن‌ هوشمند بی بهره هستند.

وی افزود: برای دریافت وام ۲ میلیون تومانی به بانک معرفی شدیم ولی به علت نداشتن ضامن هنوز موفق به دریافت این وام نشده ایم و به حالت سرگردان به بانک و اداره آموزش و پرورش مراجعه می کنیم.

این بانوی بابلی گفت : تاکنون فقط برای افتتاح حساب ، فتوکپی مدارک و کرایه ماشین یکصد هزار تومان هزینه کردیم اما هنوز موفق به دریافت وام نشدیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همسرم به خاطر بیماری خانه نشین است و از هیچ درآمد ثابت برخوردار نیست پرداخت این یکصد هزار تومان هم برای ما مشکل بود.

این مادر بابلی گفت : آن گونه که مسئول پرداخت وام در بانک به ما گفت ، باز پرداخت اقساط این وام‌ در ماه ۹۰ هزار تومان می باشد که پرداخت اقساط با این مبلغ هم برای ما مشکل است.

وی افزود : همسرم به علت بیماری سخت قادر به کار کردن نیست و فرزندان من در هیچ دستگاه حمایتی تحت پوشش نیستند و امیدوارم بانک‌ها و مسئولان شرایط مالی ما را درک کنند و بیش از این اجازه ندهند که فرزندان من در حسرت تهیه تلفن هوشمند بمانند.

مراجعه به آموزش و پرورش برای ضامن

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش بابل در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : در حال حاضر مراجعه خانواده هایی که برای خرید کمک هزینه تلفن هوشمند به بانک معرفی شدند به اداره آموزش و پرورش زیاد شده است .

داود لطیفی افزود : این خانواده ها از همکاران اداری ما می خواهند که ضامن آنها برای دریافت این وام ها در بانک ها شوند ، ولی با توجه به تعداد زیاد مراجعه کننده در توان همکاران اداری نیست که بتوانند ضمانت تمامی این وام گیرنده ها را تامین کنند.

وی گفت : از بانک ها انتظار می رود که شرایط حاد این خانواده ها را درک کنند و شرایط آسان تری را برای این خانواده ها در نظر بگیرند .

لطیفی با اعلام این که از ۳۰۰ دانش آموز نیازمند بابلی که برای دریافت وام ۲ میلیون تومانی به بانک ها معرفی شدند ، حدود نیمی موفق به اخذ وام نشده اند ، گفت : تاکنون ۱۷۰ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند به خانواده‌های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اهدا شده است و این رویه ادامه دارد.

وی گفت: تبلت و گوشی هوشمند اهدایی توسط خیرین و اداره اوقاف و امور خیریه بابل تهیه شده و در اختیار دانش آموزان نیازمندان قرار گرفت ضمن این که مدیران مدارس هم با استفاده از ظرفیت خیرین و خانواده های دانش آموزانی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار هستند در این مسیر گام برمی دارند .

نشست فوق العاده برای حل مشکلات

فرماندار بابل هم به خبرنگار ایرنا گفت : برای حل مشکلات این دانش آموزان بابلی با حضور مدیران بانک های عامل و مدیران آموزش و پرورش بابل نشست فوری برگزار می شود.

قربانعلی ولی زاده بورا افزود : بانک ها شرایط خاص کرونایی و اهمیت آموزش مجازی این دانش آموزان را جدی بگیرند و تسریع در پرداخت این وام ها ضروری است.

وی افزود : باز پرداخت این وام ماهانه ۹۰ هزار تومان برای خانواده ها سنگین است و در جلسه با مدیران بانک ها این مشکل را حل می کنیم.

وی گفت : ما هم شرایط و قوانین بانک ها را درک می کنیم اما تا جایی که امکان دارد و قانون اجازه می دهد مشکل این خانواده های نیازمند باید حل شود .

فرماندار بابل اظهار داشت: با هماهنگی های به عمل آمده با خیرین تلاش می شود تا اهداء تبلت و گوشی هوشمند بیشتری برای خانواده های نیازمند در دستور کار قرار گیرد.

شهرستان ۵۳۶ هزار نفری بابل دارای ۹۰ هزاردانش آموز و ۶ هزار معلم می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی