نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت مولد استان مرکزی 35 و هشت دهم درصد است


نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت مولد استان مرکزی 35 و هشت دهم درصد است

اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران،  نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت مولد این استان( 15 سال به بالا) 35 و هشت دهم درصد است.

«محمدتقی آبایی هزاوه» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آخرین نرخ مشارکت اقتصادی اعلام شده مربوط به تابستان امسال است و این شاخص در کشور ۴۱ و هشت دهم درصد بوده است.

وی بیان کرد: نسبت اشتغال جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر از آن کشور در تابستان امسال به ۳۷ و هشت دهم درصد رسیده که این شاخص برای استان مرکزی ۳۲ و ۹ دهم درصد محاسبه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: جمعیت کل کشور بر اساس آخرین آمار ۸۴ میلیون و ۳۸ هزار نفر و جمعیت این استان یک میلیون و ۴۷۸ هزار نفر است که جمعیت ۱۵ سال به بالا ۶۲ میلیون و ۶۷۵ هزار نفر از ترکیب جمعیتی کشور را شامل می‌شود و این طیف جمعیتی در استان مرکزی یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر است.

آبایی هزاوه اظهار داشت: جمعیت شاغل ۱۵ سال به بالا بر اساس آخرین آمار در سال ۹۸، در کشور ۲۴ میلیون و ۲۷۴ هزار نفر و در استان مرکزی ۲۸۰ هزار نفر بوده است.

وی گفت: شاخص بیکاری در طیف جمعیتی ۱۵ ساله و بیشتر کشور ۲ میلیون و ۸۹۴ هزار نفر و این آمار برای استان مرکزی ۲۴ هزار نفر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: نسبت اشتغال جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در تابستان امسال در کشور به ۳۷ و هشت دهم درصد و در این استان به ۳۲ و ۹ دهم درصد رسیده است.

آبایی هزاوه اظهار داشت: سهم اشتغال کشور در بهار امسال در بخش خدمات به ۴۹ و هفت دهم درصد، در بخش صنعت به ۳۱ و هشت دهم درصد و در بخش کشاورزی به ۱۸ و ۶ دهم درصد رسیده و این سهم در استان مرکزی در بخش خدمات ۲۸ و ۹ دهم درصد، در بخش صنعت ۴۱ و هشت دهم درصد و در بخش کشاورزی ۱۹ و سه دهم درصد است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک