بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد 2.5 برابر شد


بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد 2.5 برابر شد

گچساران - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان بارش باران در ایستگاه های اصلی استان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 2.5 برابر شده است.

ولی بهره مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین میزان بارش باران امسال در ایستگاه های امامزاده جعفر، یاسوج،دوگنبدان،دهدشت، لیکک و سی سخت ۲۷۲میلی متر بود در حالی که در مدت مشابه پارسال ۱۰۹ میلی متر باران در این ایستگاه ها ثبت شده بود.

وی با اشاره به اینکه میانگین بلندمدت باران در کهگیلویه وبویراحمد ۵۳۹.۶ میلی متر است تاکید کرد: تاکنون بیش از نیمی از بارش های بلندمدت باران استان محقق شده که با توجه به اینکه ۷۵ روز از سال زراعی را پشت سر گذاشته ایم آمار خوبی محسوب می شود.

بیان کرد:میزان بارش باران سال زراعی جاری در ایستگاه های یاسوج ۲۶۲.۱،سی سخت۲۷۷.۵،دوگنبدان ۲۶۹.۹،دهدشت۲۴۹،لیکک ۲۴۰ و امامزاده جعفر ۳۳۸.۶ میلی متر گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد::میزان بارش باران در مدت مشابه پارسال در ایستگاه های یاسوج ۱۳۶.۲،سی سخت۱۳۴.۴،دوگنبدان ۷۸.۲،دهدشت ۱۰۵.۴ ،لیکک ۱۰۷.۳و امامزاده جعفر ۹۶.۲ میلی متر گزارش شده بود.

وی عنوان کرد:میانگین بارندگی بلندمدت سالانه در ایستگاه های یاسوج ۸۰۲.۳ ،سی سخت۶۷۷.۸،دوگنبدان ۴۲۴.۳،دهدشت۵۰۱.۲،لیکک ۴۰۱و امامزاده جعفر ۴۱۳میلی متر ثبت شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج