شهرستان گناوه آماده اجرای طرح شهید سلیمانی است


شهرستان گناوه آماده اجرای طرح شهید سلیمانی است

گناوه - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: با برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت گرفته، این شهرستان برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی آمادگی دارد.

عصمت حیدری روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: هدف از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی، کاهش مرگ و بستری، هماهنگی بین بخشی و بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیجی و داوطلب مردمی است.

وی افزود: این طرح به‌ منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور با استفاده از ظرفیت برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

حیدری گفت: این طرح با ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی، شناسایی زودهنگام کرونا در افراد در معرض تماس نزدیک در خانوار و محل کار مبتلایان، قرنطینه خانگی و غیر خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض خطر، توسعه درمان سرپایی و ارتقای کیفیت مراقبت‌های بستری سیاست‌گذاری شده‌است.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گناوه بیان کرد: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده‌، اجرای این طرح ملی با لبیک به فرمان رهبرمعظم انقلاب و با همکاری نیروهای بسیج و جمعیت هلال احمر و سایر سازمان‌ها از ۱۷ آذر در سطح شهرستان اجرایی می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه طرح مدیریت و کنترل بیماری کرونا به نام سردار بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده‌است، امیدواریم به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه ادامه داد: در این طرح درصورت نیاز، پرسنل شبکه بهداشت و درمان با همراهی بسیج با مراجعه حضوری در منازل به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شامل ویزیت پزشک، مشاوره تغذیه ‌و روان‌شناسی و ارائه بسته معیشتی به افراد واجد شرایط می پردازند.

وی افزود: به منظور اجرای مطلوب و شایسته این طرح مهم به مشارکت و همدلی و همکاری اهالی این شهرستان و دستگاه‌های مرتبط از جمله در زمینه کنترل ورود و خروج بیماران، رعایت قرنطینه خانگی و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نیاز است.

حیدری گفت: با توجه به اینکه هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی پیشگیری و قطع چرخه انتقال کرونا است، تلاش خواهیم کرد با همدلی و مشارکت شهروندان و بکارگیری تمامی امکانات و ظرفیت‌ها و تجهیزاتی موجود به اهداف تعیین شده که قطع زنجیره ویروس است، نایل شویم.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد