چهار تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل احداث شده است


چهار تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل احداث شده است

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با هدف جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی تاکنون چهار تصفیه‌خانه در شهرک های صنعتی استان احداث و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش ایرنا، محمد اهلی روز شنبه در بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی ۲ اردبیل افزود: تکمیل ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی ۲ اردبیل یکی از معضلات زیست محیطی بود که برای رفع آن عملیات احداث ساختمان مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال شروع شده و تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود عملیات ساختمانی این مدول تا پایان سال به سرانجام برسد، بیان کرد: نصب تاسیسات موردنیاز برای این تصفیه‌خانه به اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد که با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای و کمبود اعتبارات داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی، تکمیل و اجرای کامل آن در حد توان این شرکت نبوده و نیازمند تخصیص اعتبارات استانی و ملی است.

اهلی از دیگر برنامه‌های کوتاه مدت برای حل مشکلات آلودگی‌های زیست محیطی را الزام واحدهای تولیدی به نصب پیش تصفیه در پساب خروجی کارخانه‌ها دانست و افزود: بر اساس ضوابط و مقررات زیست محیطی حاکم بر شهرک‌ها و نواحی صنعتی، کلیه واحدهای صنعتی موظف هستند با طراحی و اجرای پیش تصفیه، فاضلاب صنعتی خود را ابتدا تصفیه اولیه نموده و سپس به تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی هدایت نمایند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ابراز امیدواری کرد تا واحدهای صنعتی با رعایت مسائل زیست محیطی و افزایش سطح کیفی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، به توسعه پایدار استان و حفظ محیط زیست کمک کنند.

استان اردبیل دارای ۲۱ شهرک و نواحی صنعتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است