حضرت فاطمه (س) الگوی کامل دفاع از ولایت و امامت است


حضرت فاطمه (س) الگوی کامل دفاع از ولایت و امامت است

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی گفت: حضرت فاطمه (س) ‌الگوی تمام نمای یک انسان کامل و ولایت مداری است و اگر می خواهیم به سعادت در دنیا و آخرت برسیم باید سیره و سبک زندگی اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور جمع کثیری از علما،‌ خطبا و مبلغان دینی و مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) و با مدیریت حجت الاسلام سید حسین رضوی طاهری و حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین موسوی اصفهانی در بیت مرحوم آیت الله طباطبایی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید فاضل طباطبایی» در این مراسم با اشاره به جایگاه انسان از ابتدای خلقت تا روز قیامت گفت: خداوند همواره به ملائکه گوشزد می کند که آدم خلیفه و نماینده خدا بر روی زمین است. خلیفه آن کسی است که همچون من، خدایی کند و در زمین از تمام وجود خود بگذرد.

خطیب دینی افزود: خداوند همواره به خلقت انسان مباهات می ورزد و می فرماید همه جهان را خلق کردم تا وجود مقدس خاتم انبیاء حضرت محمد (ص) را خلق کنم و بشر را به سمت رستگاری هدایت کنم.

وی با اشاره به آیه ۱۴ سوره مومنون، گفت: در مکتب اسلام و از دیدگاه قرآن انسان اشرف مخلوقات است و خداوند در آیه ای با مضمون «فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ» یعنی جمال و جلال خدا در انسان متجلی است.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با اشاره به فلسفه خلقت حضرت فاطمه (س)، ‌خاطرنشان کرد: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) درخصوص خلقت حضرت فاطمه (س) آمده است: «هنگامى که خداى تعالى حضرت آدم ابوالبشر را آفرید و از روح خود در او بدمید، آدم به جانب راست عرش نظر افکند، آنجا پنج شبح غرقه در نور به حال سجده و رکوع مشاهده کرد، عرض کرد: خدایا! آیا قبل از آفریدن من، کسى را از خاک خلق کرده ‏اى؟ خطاب آمد: نیافریده‏ ام. عرض کرد: پس این پنج شبح که آنها را در هیئت و صورت همانند خود مى ‏بینم چه کسانى هستند؟

خداى تعالى فرمود: این پنج تن از نسل تو هستند، اگر آنها نبودند، تو را نمى‏ آفریدم، نام هاى آنان را از اسامى خود مشتق کرده‏ ام؛ اگر این پنج تن نبودند، نه بهشت و دوزخ را مى ‏آفریدم و نه عرش و کرسى را، نه آسمان و زمین را خلق مى ‏کردم و نه فرشتگان و انس و جن را. منم محمود و این محمد است، منم عالى و این على است، منم فاطر و این فاطمه است، منم احسان و این حسن است، و منم محسن و این حسین است. به عزتم سوگند هر بشرى اگر به مقدار ذره بسیار کوچکى کینه و دشمنى هر یک از آنان را در دل داشته باشد، او را در آتش دوزخ مى ‏افکنم. اى آدم! این پنج تن، برگزیدگان من هستند و نجات و هلاک هر کسى وابسته به حب و بغضى است که نسبت به آنان دارد. اى آدم! هر وقت از من حاجتى مى ‏خواهى، به آنان توسل کن. »

وی در ادامه با اشاره به ولایت مداری حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه (س) ‌الگوی تمام نمای یک انسان کامل و ولایت مداری است و اگر می خواهیم به سعادت در دنیا و آخرت برسیم باید سیره و سبک زندگی اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) نمونه کامل یک انسان است و همواره در دفاع از امامت و ولایت گام های ارزشمندی برداشتند و همراه و یاور حضرت علی (ع) در همه دوران بودند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک