پوشش طرح سردار سلیمانی در کردستان تکمیل می‌شود


پوشش طرح سردار سلیمانی در کردستان تکمیل می‌شود

سنندج‌ - ایرنا - مسوول بسیج جامعه پزشکی کردستان گفت: پوشش طرح سردار سلیمانی در تمام مناطق این استان گسترش یافته و تکمیل می‌شود.

دکتر محسن رمضان‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر فردی در تماس با ۴۰۳۰ یا ثبت در پایگاه اینترنتی سلامت به آدرس salamat.gov.ir و برنامه ماسک اعلام کند علایمی از بیماری کووید ۱۹ را در خود مشاهده کرده، تیم مستقر در منطقه به منزل او مراجعه و از وی تست pcr می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طرح سردار سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سپاه به عنوان «محله سلامت محور» برای شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا اجرایی شده است، اضافه کرد: علاوه بر این راه‌ها، ۸۰ تیم دو نفره به ازای هر پایگاه بسیج، رصد و رهگیری اولیه غربالگری به صورت محله محور و مسجد محور به ردیابی و رهگیری بیماران می‌پردازند.

رمضان‌زاده یادآور شد: شهر سنندج به پنج منطقه تقسیم شده که ۱۰ تیم حداقل برای استقرار در مناطق آن تشکیل شده که شامل یک پزشک، یک پرستار یا ماما، چهار یا پنج نفر مراقب سلامت است در این پنج منطقه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: هر تیم ۴۰ هزار نفر را پوشش می‌دهد البته تیم‌های حمایتی و نظارتی هم هستند که تیم‌های حمایتی برای تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های نیازمند و محروم و ارائه کمک‌های معیشتی و تیم‌های نظارتی نیز برای نظارت بر محیط‌های شلوغ و ترددها فعالیت خواهند کرد ضمن اینکه نظارت، تعزیرات و گندزدایی معابر هم در دستور کار تیم‌های نظارتی قرار دارد.

مسوول بسیج جامعه پزشکی کردستان با اشاره به اینکه مشکل کیت‌ تست کرونا نداریم، تاکید کرد: اکنون ۱۰ هزار کیت تست سریع در اختیار داریم که قول افزایش آن از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ۵۰ هزار کیت داده شده است.

رمضان‌زاده با بیان اینکه شاید در مواردی کمبود پزشک و پرستار وجود داشته باشد، گفت: عزم جدی وجود دارد این طرح راهگشا باشد و شبکه بهداشت، بسیج و هلال احمر کمک می‌کنند کار به پیش می‌رود

وی با بیان اینکه‌ نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتری در مورد طرح شهید سردار سلیمانی وجود دارد چون مردم در اوایل کار شاید بدلیل آشنا نبودن با تیم‌ها همکاری نکنند، افزود: طرح شهید سردار سلیمانی طرحی ملی است و امید می‌رود همانطور که با حضور درب منازل بیماری فلج اطفال ریشه‌کن شد این بار کرونا ریشه کن شود.

رمضان‌زاده اظهار داشت: اقناع‌سازی مردم برای همکاری با عوامل اجرای طرح اهمیت زیادی دارد بنابراین هر چه تست بیشتر انجام و مراقبت بیشتری وجود داشته باشد این بیماری زودتر ریشه‌کن خواهد شد.

به گزارش ایرنا، با توجه به تغییر وضعیت شیوع کرونا در کردستان از قرمز به نارنجی، از شنبه ١٥ آذر صاحبان واحدهای صنفی به جز گروه‌های ٣ و ٤ به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.
گروه شغلی یک که شامل خدمات ضروری از جمله نانوایی‌ها، جایگاه‌های عرضه سوخت، رستوران‌های بیرون‌بر، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است در وضعیت قرمز نیز فعالیت داشتند اما از فردا گروه‌های شغلی ۲ از جمله عکاسی‌ها، آرایشگاه‌ها، لوازم‌التحریر فروشی، فروشگاه لوازم خانگی، مشاورین املاک، خشکبارفروشی‌ها، مراکز طبخ غذا، مراکز شماره‌گذاری خودرو، پاساژها، قنادی‌ها، بستنی و آبمیوه فروشی، فروش مبلمان، چاپ و خدمات دیجیتال و فروشگاه‌های لوازم بهداشتی و آرایشی می‌توانند فعالیت خود را از سر گیرند.
مشاغل گروه‌ ۳ و ۴ از جمله سالن‌های ورزشی، مساجد، استخرهای شنا، مراکز آموزشی، مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های زبان، مهدهای کودک، سینماها، موزه‌ها، تالارهای پذیرایی و برگزاری مراسم عروسی و ختم همچنان فعالیت شان ممنوع است.
در حال حاضر ۴۱۹ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، از این تعداد ۲۶۷ نفر در سنندج، ۳۸ نفر در سقز، ۲۸ نفر در مریوان، ۲۸ نفر در قروه، ۱۵ نفر در کامیاران، ۲۰ نفر در بانه، ۱۷ نفر در بیجار، هفت نفر در دیواندره، ۲ نفر در دهگلان تحت درمان قرار دارند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر جمعه ۱۴ آذر در مجموع ۱۳ هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۳۴۷ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.
از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۳۵ نفر رسیده و ۴۹ هزار ۶۹۵ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند و ۷۰۸ هزار و ۱۰۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق