ثبت نام انتخابات شوراهای شهر از 20 اسفند آغاز می شود


ثبت نام انتخابات شوراهای شهر از 20 اسفند آغاز می شود

گچساران- ایرنا- فرماندار گچساران گفت:  ثبت نام داوطلبان شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر 20 اسفند امسال آغاز خواهد شد.

علی خوان پایه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرداد ۱۴۰۰ افزود: ثبت نام داوطلبان شرکت کننده در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ آغاز و به مدت ۷ روز ادامه خواهد یافت.

وی بیان کرد: همچنین ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره های عشایری نیز ساعت هشت ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده و به مدت ۷ روز ادامه می یابد.

خوان پایه اظهار داشت: بر اساس تبصره ۳ ماده ی ۳۰ قانون انتخابات شورای اسلامی شرکت داوطلبان در انتخابات شوراها منوط به عدم سوء پیشینه است.

وی ادامه داد: داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر می توانند از تاریخ ۲۰ آذر امسال با حضور در دفاتر خدمات قضایی و یا پلیس ۱۰+ و یا از طریق سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی نسبت به دریافت عدم سوء پیشینه خود اقدام و در هنگام ثبت نام آن را ارایه کنند.

فرماندار گچساران گفت: متقاضیان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و نیروهای عشایری نیز از ۱۶ دی ۹۹ می‌توانند از طریق این دفاتر و یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی نسبت به دریافت عدم سوء پیشینه خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: شهرداران، مدیران مناطق شهرداری و موسسات و شرکت های وابسته و دهیاران از عضویت در شورای اسلامی شهر و روستای محل خدمت محرومند، مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خو استعفا داده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

خوان پایه اظهار داشت: مدیران کل تشکیلات ستادی وزارتخانه ها و سازمان ها و ادارات دولتی و سایر روسا، مدیران و سرپرستانی که حوزه مسئولیت آنان به کل کشور تسری دارد از عضویت در شوراها اسلامی سراسر کشور محرومند مگر آن که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا داده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشد.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۱۷۹ نفر عضو شورای اسلامی شهرها و روستاهای این شهرستان هستند که ظرفیت مناسبی برای انجام خدمات در این شهرستان هستند.

بیش از ۵۶ روستای این شهرستان دارای شورای اسلامی می باشند.

شهرستان گچساران دارای ۱۵۶ هزار نفر جمعیت است که در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!