روند افزایشی ابتلا به کرونا در شهرستان سرخس متوقف شد


روند افزایشی ابتلا به کرونا در شهرستان سرخس متوقف شد

مشهد-ایرنا- فرماندار سرخس گفت: روند افزایشی ابتلا به کرونا در این شهرستان طی هفته گذشته متوقف شد و ثابت مانده است.

محمد رضا رجبی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفته گذشته به طور متوسط روزانه هشت مورد ابتلای جدید به کرونا در شهرستان سرخس ثبت شده بود که بدین ترتیب بر اساس اعلام وزارت بهداشت این شهرستان ۱۰۰ هزار نفری با این تعداد مبتلای روزانه از نظر وضعیت قرمز کرونا به حالت نارنجی تغییر وضعیت پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون از ۲ هزار و ۹۶۱ نفر جهت شناسایی ابتلا به کووید ۱۹ نمونه گیری شده است که آزمایش هزار و ۴۴۰ نفر مثبت و هزار و ۴۸۱ نفر نیز منفی بوده است همچنین حدود ۴۰ نفر نیز منتظر دریافت نتیجه آزمایش خود هستند.

فرماندار سرخس گفت: از هزار و ۴۴۰ مبتلای به بیماری کووید ۱۹، هزار و ۱۹۲ نفر بهبود یافته و ۲۴۸ نفر نیز در حال درمان هستند.

رجبی مقدم شمار فوتیهای ناشی از کرونا در این شهرستان را ۷۳ تن اعلام کرد و گفت: طی چند روز گذشته به طور متوسط یک یا ۲ نفر در این شهرستان به دلیل کرونا فوت شده‌اند و هم اکنون ۹ مبتلای به کووید ۱۹ نیز در بیمارستان لقمان حکیم سرخس بستری هستند.

وی میزان تردد جاده ای از این شهرستان به مشهد را زیاد عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل این رفت و آمدها مراجعه مردم به مراکز درمانی مشهد است و بانوان باردار مدام برای بحث مراقبتهای بارداری، وضع حمل یا سزارین درخواست صدور نامه تردد به مشهد دارند.

فرماندار سرخس امکانات درمانی بیمارستان سرخس در بخش متخصصان به ویژه زنان و زایمان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به این که در بخشی از بیمارستان لقمان حکیم سرخس مبتلایان به کرونا بستری هستند مادران باردار از ترس ابتلای به کرونا به این بیمارستان مراجعه نمی‌کنند.

بر اساس آمارهای رسمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ظرف دو هفته اخیر موارد بستری شهروندان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستانهای خراسان رضوی به میزان ۲۰ درصد کاهش یافته است.

البته این کاهش به معنای کاسته شدن از خطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در خراسان رضوی نیست و هم‌اینک شهرهای مشهد، سبزوار، قوچان و خلیل‌آباد در این استان از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند و بقیه ۲۸ شهرستان استان خراسان رضوی در دو وضعیت نارنجی و زرد به سر می‌برند لذا هیچ یک از مناطق استان هنوز در وضعیت سفید کرونا نیست.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۳۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۴۷ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۴۹ هزار و ۶۹۵ تن رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403