اجرای مناسب سازی شهری با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال


اجرای مناسب سازی شهری با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال

شهردار میبد به مناسبت 13 آذرماه روز جهانی افراد دارای معلولیت، از مناسب سازی محیط شهری میبد با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ علیرضا نقوی درخصوص تشکیل کمیته مناسب سازی شهرداری میبد گفت: دسترسی آسان به تسهیلات و امکانات شهری حق تمام شهروندان، با هر نوع شرایط جسمی که دارند می باشد و به این منظور کمیته مناسب سازی متشکل از واحدهای مرتبط شهرداری از سال ۹۶ تشکیل و شاخص‌های مناسب سازی مطرح و در دستور کار قرار گرفت.
وی عنوان کرد: در جهت اجرای مصوبات ستاد مناسب سازی شهرستان، کمیته مناسب سازی شهرداری شامل اصلاح و ساماندهی پیاده روها، اجرای مسیر ویژه‌ی مخصوص نابینایان درپیاده روها، مناسب سازی و رفع خطر و حصارکشی اراضی مستعدخطر، تعریف کانال عابرپیاده، اصلاح اختلاف ارتفاع به رمپ، شیب و ... می باشد که این مسائل و مشکلات اصلی مربوط به معابر سطح شهر توسط کمیته مناسب سازی شناسایی، طبقه بندی و اصلاح گردیده است.
شهردارمیبد افزود: اصلاح و ساماندهی پیاده روهای شهرک امام جعفرصادق(ع)، خیابان شهید کارگر شهرک فجر بیده به مساحت ۹ هزار متر مربع با هزینه ای بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و خیابان امام خمینی(ره) حدفاصل میدان شهرداری تا میدان عدالت، خیابان های رشیدالدین، سلمان فارسی، رجایی مربع به مبلغ یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال اجرا گردیده و ادامه مناسب سازی دیگر معابر شهر در دستور کار قرار دارد.
نقوی هدف از مناسب سازی‌ها تساوی فرصت‌ها، عدالت اجتماعی و پیوستن تمامی افراد به جامعه و ایجاد فضای حرکتی بدون مانع و ایمن عنوان کرد و با اشاره به اقدامات انجام شده برای مناسب سازی محیط شهری توسط شهرداری خاطرنشان کرد: همه اقشار جامعه باید قادر باشند به راحتی و بدون خطر در محیط پیرامون خود و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کرده و از کلیه حقوق اجتماعی برخوردار شوند.
وی تاکید کرد: مناسب‌سازی تنها مختص شهرداری نیست و تمام ادارات، ارگان‌ها و حتی بخش خصوصی نیز باید در این مهم سهیم باشند.
شهرداری میبد عنوان کرد: نظارت و اجرای ضوابط شهرسازی و مسایل مرتبط در ساختمان‌های عمومی از دیگر فعالیت‌های شهرداری در حوزه مناسب سازی است.

46

کد خبر 1462835

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته