فعالیت آموزشی مدارس چهارمحال و بختیاری به صورت غیرحضوری ادامه دارد


فعالیت آموزشی مدارس چهارمحال و بختیاری به صورت غیرحضوری ادامه دارد

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اعلام کرد، که فعالیت آموزشی مدارس استان، بر اساس منطقه‌بندی و میزان شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌ها تقسیم‌بندی شده و فعالیت آموزشی به صورت غیرحضوری ادامه دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل آموزش و پرورش، فرحناز قائدامینی افزود: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا استان، فعالیت آموزشی مدارس استان از روز شنبه ۱۵ آذرماه تا اطلاع ثانوی، در شهرستان‌های کیار و سامان که در وضعیت قرمز قرار دارند، تعطیل است و آموزش به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در سایر شهرستان‌ها که در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند نیز فعالیت آموزشی به صورت "غیرحضوری" است، اما مدارس با حضور مدیر و حداقل کادر اجرایی، فعال و بر فرآیند آموزش های غیرحضوری نظارت خواهند کرد.

به گفته وی، فعالیت آموزشی در مناطقی که زیرساخت‌های لازم برای آموزش غیرحضوری وجود ندارد با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

قائدامینی افزود: در تمام مدارس به خصوص مناطق و شهرستان‌های با وضعیت قرمز ،با توجه به حضور نداشتن دانش‌آموزان و عوامل اجرایی در مدارس، مسئولیت آموزش محتوای آموزشی به دانش‌آموزان بر عهده معلمان است و مسئولیت پیگیری و نظارت دقیق بر حسن اجرای فرآیند آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان و همچنین حفاظت و حراست فیزیکی مدارس، بر عهده مدیران مدارس است.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جدید ۲۱۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصصیل هستند.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟