چین موتوری با 16 برابر سرعت صوت برای جت های خود ساخت


چین موتوری با 16 برابر سرعت صوت برای جت های خود ساخت

محققان چینی توانستند موتور جتی را با 16 برابر سرعت صوت بسازند و آن را در تونل‌ های چین مورد آزمایش قرار دهند.

چین موتوری با 16 برابر سرعت صوت برای جت های خود ساخت

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان چینی توانسته‌اند با استفاده از فناوری روز یک موتور فوق‌سریع با نام Sodramjet برای جت‌ها طراحی کنند که ۱۶ برابر سریع‌تر از سرعت صوت حرکت می‌کند. چنین قدرتی در موتور یک جت باعث می‌شود این وسیله نقلیه هوایی در عرض دو ساعت به دورترین نقطه زمین سفر کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، آزمایش‌ها صورت گرفته بر روی مدل‌های اولیه این موتورهای سریع در تونل‌های مخصوص زیرزمینی پکن انجام شده است. در آزمایش‌های مورد نظر محققان توانسته‌اند به شتاب فوق‌العاده، عملکرد شگفت‌انگیز سوخت جت و ثبات عملیاتی دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید

۵ حقیقت قابل تامل از هوش مصنوعی/ ربات‌ها شغل کدام افراد را تهدید می‌کنند؟

چین موتوری با 16 برابر سرعت صوت برای جت های خود ساخت

جزئیات فرآیند ساخت موتور فراصوت چینی

فرآیند تحقیقات توسعه موتورهای فراصوت با مدیریت زونگلین جینگ از دپارتمان علوم مکانیکی چین صورت گرفت و نتایج آن روز سه‌شنبه در رسانه‌های چینی منتشر شد. سخنگوی تحقیقات صورت گرفته در رابطه با موتور ساخته شده گفت: "این موتور می‌تواند در هواپیماها و جت‌های خاصی قرار گیرد و آن‌ها را تا خارج جو ببرد. این جت‌ها می‌توانند باز به جو زمین بازگردند و در فرودگاه مقصد خود فرود بیایند".

در آزمایش‌های صورت گرفته موتور اختراع شده توانسته از ۹ تا ۱۶ برابر سرعت صوت را ایجاد کند. با توجه به این آزمایش‌ها می‌توان انتظار داشت با استفاده از این موتورها جت‌های آینده عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه دهند. محققان معتقدند این موتور پرقدرت می‌تواند سفرهای عمومی با سرعت فراصوت را امکان‌پذیر کند.

گفتنی است؛ فرآیند تولید چنین موتوری مدت‌های طولانی در دست انجام بوده و کشور چین به دلیل موارد امنیتی و دولتی خود تمایلی به ارائه اطلاعات در این باره نداشته است. محققان اظهار داشته‌اند یکی از اهداف تولید موتور مورد نظر رساندن انسان به آرزوی جابه‌جایی سریع بوده و آن‌ها انتظار دارند سفرهای فوق‌سریع تا چند سال دیگر امکان‌پذیر شوند. با وجود اظهارات صورت گرفته می‌توان گفت امکان سفرها با سرعت فراصوت تا ۵ سال آینده وجود ندارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند