قابلیت CAM از سوی ASRock معرفی شد؛ افزایش نرخ فریم


قابلیت CAM از سوی ASRock معرفی شد؛ افزایش نرخ فریم

قابلیت AMD Smart Access Memory را به خاطر دارید؟ فناوری که منجر به بهبود عملکرد برای گیمرها و مهندسان شده است. پس از آن، همکاری ایسوس و اینتل منجر به معرفی یک فناوری مشابه با نام Base Address Register (BAR) شد. اینک ازراک نیز دست به کار شده و برای دارندگان پلتفرم‌های اینتل، فناوری CAM را ارائه کرد. فناوری CAM چگونه به افزایش نرخ فریم کمک خواهد...

قابلیت AMD Smart Access Memory را به خاطر دارید؟ فناوری که منجر به بهبود عملکرد برای گیمرها و مهندسان شده است. پس از آن، همکاری ایسوس و اینتل منجر به معرفی یک فناوری مشابه با نام Base Address Register (BAR) شد. اینک ازراک نیز دست به کار شده و برای دارندگان پلتفرم‌های اینتل، فناوری CAM را ارائه کرد. فناوری CAM چگونه به افزایش نرخ فریم کمک خواهد کرد؟

شرکت ازراک که از سازندگان صاحب نام مادربرد در جهان است، پس از فناوری BAR شرکت ایسوس، یک فناوری مشابه با نام CAM (Clever Access Memory) را معرفی کرده است. در عمل و بر روی کاغذ، عملکرد فناوری‌های SAM، BAR و CAM مشابه یکدیگر بوده و همگی آنها متمرکز بر پهنای باند PCI-E به منظور ارتباط CPU با VRAM هستند.

به نظر می‌رسد که تمامی شرکت‌ها فراموش کرده بودند که این ویژگی مدت‌های طولانی در بین استانداردهای PCI-E در حال خاک خوردن بوده است! به هر حال ازراک CAM (Clever Access Memory) را برای مادربردهای Intel Z490 خود، در سری تایچی (Taichi) منتشر کرده است. دارندگان مادربردهای مورد نظر با نصب به‌روزرسانی سطح بایوس 1.72، می‌توانند ویژگی CAM را فعال کرده و از افزایش نرخ فریم در پلتفرم‌های اینتل-انویدیا لذت ببرند.

قابلیت CAM از سوی ASRock معرفی شد؛ افزایش نرخ فریم

برای این منظور، یک وب سایت معتبر دست به آزمایش‌هایی زده است. این وب سایت به وسیله یک مادربرد Intel Z490، کارت گرافیک AMD Radeon RX 6800 XT و 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 2666Mhz به همراه پردازنده نسل دهمی Intel Core i7-10700K، به سراغ اجرای چند بازی رفته و نتایج آن را آنالیز کرده است. جالب است بدانید که در بازی Shadows of the Tomb Raider شاهد بهبود عملکرد تا 3.32 درصد هستیم. این مقدار در بازی Assassin's Creed: Valhalla به رقم باور نکردنی 11.54 درصد می‌رسد!

قابلیت CAM از سوی ASRock معرفی شد؛ افزایش نرخ فریم

این در حالی است که عملکرد SAM در مادربردهای مبتنی بر تراشه‌های AMD، تا حداکثر 11 درصد افزایش عملکرد را ارائه می‌دهد. به هر حال، یک مسیر جدید برای رقابت بین سازندگان سخت افزار ایجاد شده است. اینک اینتل و انویدیا نیز به سراغ راه حل‌هایی به منظور استفاده از این ویژگی رفته و زین پس شاهد افزایش پشتیبانی گسترده از قابلیت‌های مشابه خواهیم بود که به مرور، معرفی خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران