اختصاصی/ علت بوی بد تهران شناسایی شد


اختصاصی/ علت بوی بد تهران شناسایی شد

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران توضیحاتی درباره علت بوی بد تهران ارائه داد.

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز درباره بوی منتشر شده در پایتخت که طی سال‌های گذشته سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است گفت:‌ شورای شهر تهران از بخش‌های مربوطه در شهرداری خواسته است این مسأله را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند تا منشأ دقیق آن مشخص شود.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه به نظر می‌آید با توجه به اینکه در سال‌های اخیر انتشار این بو در همین موقع از سال و هنگام بارندگی‌ها منتشر می‌شود، منشأ فاضلاب داشته باشد.
نوری ادامه داد: بر همین اساس از شرکت آب و فاضلاب و سازمان محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری خواسته‌ایم که به این مبحث ورود یابند و بررسی‌های لازم انجام شود.
وی با اشاره به اینکه با سرعت هر چه بیشتر باید مشکل فاضلاب تهران برطرف شود گفت:‌شرکت آب و فاضلاب لازم است که قضیه بوی متصاعد شده در پایتخت را مدیریت و کنترل کند.
نوری در پاسخ به این پرسش که آیا فعالیت کارخانه‌ها می‌تواند سبب انتشار بوی آزاردهنده در پایتخت باشد، گفت:‌ ما نسبت به این قضیه مطمئن نیستیم ولی برخی معتقدند که ریشه بوی آزاردهنده در تهران ناشی از مازوت مصرف شده در برخی از کارخانجات است که این قضیه باید مورد ارزیابی و رصد دقیق قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403