273 دستگاه چراغ چشمک زن سولار در راه‌های سیستان وبلوچستان نصب شد


273 دستگاه چراغ چشمک زن سولار در راه‌های سیستان وبلوچستان نصب شد

زاهدان- ایرنا- سرپرست اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از تعمیر و نصب 273 دستگاه چراغ چشمک زن سولار به منظور افزایش ایمنی و مناسب سازی تقاطع‌ها و دوربرگردان‌های راه‌های این استان در سالجاری خبر داد.

امین سنچولی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: چراغ‌های هشداردهنده سولار در طول روز انرژی خورشید را ذخیره کرده و در هنگام شب و نبود دید کافی، فرصت بیشتری را برای کاهش سرعت و تصمیم‌گیری در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: کارشناسان این اداره همچنین در این مدت به منظور ارتقای سطح ایمنی کاربران جاده‌ای اقدام به خط کشی راه‌ها در سطح ۷۶۸ کیلومتر، نصب شیار لرزاننده به طول ۵۰۶ کیلومتر و تعمیر و نصب تعداد ۱۵۷ گاردریل در مسیرهای ارتباطی تحت پوشش کردند.

سرپرست اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان نصب ۹۸۹ عدد علائم ایمنی و ساخت و همچنین بازسازی ۱۱۲ متر مربع تابلو اطلاعاتی را از دیگر اقدامات اداره ایمنی، ترافیک و حریم راههای این اداره‌کل در سالجاری عنوان کرد.

وی سرقت علائم ایمنی را یکی از معضلات در سیستان‌وبلوچستان عنوان کرد و افزود:کاربران جاده و همچنین شهروندان در صورت مشاهده هرگونه سرقت و یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جادهای مراتب را به سامانه‌های تلفنی، پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ اطلاع دهند تا در کوتاه زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاکید وزیر خارجه سوریه بر حق دفاع مشروع ایران در برابر رژیم صهیونیستی