از مرگ نهنگ تا اعتراض تاکسی‌رانان


از مرگ نهنگ تا اعتراض تاکسی‌رانان

کیش- ایرنا- هفته گذشته، بار دیگر، کیش با نهنگ به گل نشسته دیگری خبرساز شد.  

در اتفاقی کم سابقه در کمتر از ۱۴ روز لاشه دو نهنگ در سواحل جزیره کیش مشاهده شدند. در حالی که هنوز علت دقیق مرگ‌ این نهنگ‌ها مشخص نشده است،‌ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست خواستار آن شد تا این سازمان با اعزام گروهی از متخصصان به بررسی دلایل مرگ این نهنگ‌ها بپردازند. با این همه رئیس اداره محیط زیست جزیره کیش از صیادی ترال، آلودگی، به عنوان دلایل احتمالی مرگ این نهنگ‌ها یاد می‌کند.

انتظار می‌رود در روزهای پیش‌رو و با اتمام بررسی‌های اولیه دلایل مشخص‌تری برای مرگ‌ این نهنگ‌ها ارائه شود.

تحصن اعتراضی تاکسیرانان جزیره کیش در هفته گذشته نیز پرسروصدا شد؛ به خصوص آن که برای چند ساعتی در روند حمل‌ونقل عمومی و جابه‌جایی مسافران جزیره ختلال ایجاد کرد. تا آن جا که مدیرعامل شرکت‌ عمران، آب و خدمات برای پوشش این مساله، از کارکنان متبوع خود خواست با خودروهای‌شان کار انتقال مسافران را بر عهده بگیرند!

رانندگان تاکسی در اعتراض به تصمیم شرکت عمران مبنی بر امضای تفاهم نامه همکاری با اسنپ و ارائه خدمات این شرکت به ساکنان و گردشگران تجمع اعتراضی خود را مقابل ساختمان سازمان منطقه آزاد کیش و مسجد خاتم الانبیاء برگزار کردند و خواستار لغو این تفاهم نامه شدند

با کاهش روند ابتلا و بستری‌های کرونا در جزیره کیش، فعالیت بازارها در این جزیره به روال سابق برگشت و مخدودیت فعالیت تا ساعت ۲۱:۳۰ لغو شد. این تصمیم در جلسه اخیر شورای سلامت جزیره کیش اتخاذ شد. به گفته سخنگوی این شورا در دو هفته اخیر بیش از ۳ هزار نفر در این جزیره غربال‌گری و ۷ بیمار مبتلا به کرونا نیز در بیمارستان کیش بستری شده‌اند. بر این اساس محمدررضا رضانیا گفت که کیش در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارد. اما فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان وضعیت جزیره را نارنجی اعلام کرد.

در همین حال،‌ سعید پورعلی دبیر شورای سلامت نیز تاکید کرد در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش و توجه ویژه برای حفظ سلامت آحاد جامعه محدودیت ها با جدیت تمام تشدید خواهد شد که این امر اقتصاد جزیره کیش را تحت تاثیر قرار می دهد.

همزمان با روز جهانی معلولان، مسئول توانبخشی اداره بهزیستی کیش در گفت‌وگو با ایرنا تعداد معلولان تحت پوشش این سازمان را ۱۲۴ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۲۴ نفر از معلولیت شدید رنج می برند. فاطمه کاظمی همچنین گفت که در حال حاضر در کیش بیمارستان ویژه معلولان اعصاب و روان که بتوان آنها را دور از خانه نگهداری کرد،‌ نداریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری