98 درصد مراکز درمانی استان زنجان با بیمه سلامت قرارداد دارند


98 درصد مراکز درمانی استان زنجان با بیمه سلامت قرارداد دارند

زنجان - ایرنا - سرپرست مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در زمان حاضر 420 مرکز معادل 98 درصد مراکز درمانی، خدماتی و بهداشتی استان با بیمه طرف قرارداد هستند و خدمات مورد نیاز اقشار مختلف جامعه اعم از شهری و روستایی را ارائه می‌کنند.

دکتر یعقوب شیویاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این با توجه به سقف تعیین شده و محدودیت منابع مالی امکان انعقاد قراداد بیشتر با این مراکز وجود نداشت که خوشبختانه طبق تصمیمات اخیر سازمان بیمه سلامت، با هدف حق انتخاب بیشتر برای بیمه شدگان، متقاضیان همکاری احصا و اضافه شده است.

وی اضافه کرد: تلاش می شود با تمامی موسسات فعال استان انعقاد قرار داد برای همکاری ها و ارائه خدمات بیشتر به بیمه شدگان انجام بگیرد که این مهم محقق شد و در زمان حاضر مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: هدف از پوشش بیمه ای این است که زمانی که سالم هستیم، مبالغی را به حساب صندوق بیمه واریز کنیم تا در هنگام بیماری بتوانیم از خدمات آن استفاده کنیم که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیماران غیر از درد و رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه قسمتی از منابع مالی سازمان از دریافت حق بیمه، تامین می‌شود، اظهار داشت: هرچند حق بیمه بر اساس قانون وسع بوده و از دهک‌های یک تا ۳ دریافت نمی شود اما دهک‌های بالاتر این مبلغ را پرداخت می‌کنند.

این مسؤول ادامه داد: در زمان حاضر ۴۸ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، که نهایت تلاش بر این است که تمام خدمات بیمه ای به صورت الکترونیکی برای گروه‌های هدف ارائه شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت صدور دفترچه های بیمه سلامت در شرایط کرونایی طبق اعلام ملی ستاد کرونا اضافه کرد: دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان، در دوره شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا بدون الزام به ارزیابی وسع و تا پایان سال جاری در اختیار مشمولین قرار می گیرد.

به گفته شیویاری، بنا به مصوبات جلسه ۴۳ ستاد ملی مدیریت کرونا جهت اطلاع آن دسته از خانوارهایی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان صادر می‌شود.

گفتنی است، بر این اساس تا پایان سال جاری، متقاضیان پوشش بیمه رایگان (اعم از صدور اولیه یا تمدید) در صورت سکونت در شهر، می­ توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت رایگان با اعتبار ۶ ماهه برخوردار شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود