بارش برف و باران زنجان را فرا می‌گیرد


بارش برف و باران زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بارش برف و باران از امروز شنبه تا صبح دوشنبه در این استان اتفاق خواهد افتاد.

حسین سلطانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در حال حاضر هوای زنجان ابری و مه آلود است که در برخی از مناطق با بارش های پراکنده برف و باران مواجه است، افزود: از امشب بر شدت بارش ها افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی ها در مدت یاد شده (شنبه تا صبح دوشنبه) در حد متوسط خواهد بود، اظهار داشت: روز یکشنبه در برخی از مناطق این استان وزش باد نسبتا شدید با سرعت ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت، پیش بینی می شود.

سلطانی، افزود: تا اواخر هفته میزان دمای هوای اغلب مناطق استان روند کاهشی خواهد داشت اما صبح روز دوشنبه تا چهارشنبه برودت هوا بیشتر شده و یخبندان صبحگاهی اتفاق خواهد افتاد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان، میزان دمای فعلی شهر زنجان را ۱- درجه سانتیگراد اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد با دمای ۵- و گیلوان با دمای ۱۵+ به ترتیب سردترین و گرمترین نقطه این استان به ثبت رسیدند.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر