شهید فخری‌زاده نقشه راه هسته‌ای را ترسیم کرد


شهید فخری‌زاده نقشه راه هسته‌ای را ترسیم کرد

خرم‌آباد - ایرنا - امام جمعه الیگودرز گفت: نقشه راه هسته‌ای کشور را شهید محسن فخری‌زاده ترسیم کرد اما با شهادت این دانشمند بزرگ، پیشرفت کشور در این زمینه متوقف نخواهد شد.

حجت الاسلام مهدی سرلک روز شنبه در گفت و گو با ایرنا شهید فخری‌زاده را مبدع پدافند هسته‌ای ایران دانست و افزود: این دانشمند برجسته علاوه بر اقدامات ماندگار در حوزه هسته ای، با کمک مجموعه تحت مدیریت خود، اولین کیت تشخیص کرونا را در ایران تولید کرد و برای پروژه واکسن ایرانی کرونا نیز اقدامات موثری داشت.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب نیز شهید فخری زاده را «دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی» و «عنصر علمی کم‌نظیر» نامیدند و تلاش‌های علمی او را « بزرگ و ماندگار» دانستند.

امام جمعه الیگودرز با تاکید بر اینکه مجازات قطعی آمران و عاملان ترور این دانشمند هسته‌ای کشور مطالبه جدی مردم و رهبری است ادامه داد: در پیام مقام معظم رهبری در خصوص شهادت شهید فخری زاده نکات مهمی وجود دارد.

حجت الاسلام سرلک گفت: بنابر فرمایشات رهبر انقلاب، طراحان‌، دستور دهندگان و کارگردانانی در این ترور وجود دارند که بدون تردید سران مثلث غربی، عبری، عربی هستند و عاملان این ترور که مزدوران خارجی و داخلی بوده‌اند باید مجازات شوند.

وی اظهار داشت: بدون تردید انتقام اصلی و راهبردی، اخراج آمریکا از منطقه، محو رژیم صهیونیستی و اسقاط حاکمان مرتجع و مفلوک منطقه است که ریشه ناامنی و ترور هستند.

وی افزود: افرادی ‌که بزدلانه و مرعوبانه ملت ما را از مجازات قطعی جانیان و خائنان‌ برحذر می‌دارند، دام دشمن را گسترده‌اند چراکه مردم ما به پیروی از رهبر بصیر خود، خواستار مجازات قطعی آمران و عاملان این جنایت هستند.

تروریست‌های بیگانه عصر جمعه هفتم آذر ماه جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل "محسن فخری‌زاده" رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در فاصله ۱۵ متری خودروی حامل وی منفجر شد.

فخری‌زاده در اثر این تیراندازی و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده، در بیمارستان به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا