ضرب شست یزدی‌ها به کرونا


ضرب شست یزدی‌ها به کرونا

یزد- ایرنا- اجرای 2 هفته‌ای محدودیت های کرونایی برای برای کنترل و مهار این ویروس خطرناک در استان یزد به نتایج خوب و ثمربخشی ختم شد، هر چند نباید فریب وضعیت بوجود آمده را بخوریم و باید همچنان احتیاط و رعایت پروتکل‌ها را در دستور کار خود داشته باشیم.

آنطور که مسوولان ذیربط در استان اعلام کرده‌اند اجرای محدودیت های ۲ هفته گذشته و شدت یافتن سخت گیری‌ها نتایج خوبی در استان داشت که می تواند راهگشای مردم و مسوولان برای ادامه این راه تا دفع شر دائمی کرونا باشد.

بررسی های میدانی خبرنگار ایرنا در این ۲ هفته نیز نشان داد که خوشبختانه مردم یزد پای کار آمده اند و مصمم به شکست کرونا هستند.

تردد در شهر و خیابانهای یزد طی این مدت کاهش چشمگیری داشت و بسیاری از اصناف نیز با تعطیلی محل کسب خود به مقابله با این ویروس ناخوانده آمدند.

مشاهدات خبرنگار ایرنا حاکیست که هر چند تعداد اندکی از فروشگاههایی که باید تعطیل باشند کم لطفی کرده و به صورت نامحسوس و حتی محسوس مشغول فعالیت بودند اما از ساعت ۱۶ به بعد تمامی اصناف به غیر از آنهایی که مجاز به فعالیت بودند تعطیل شدند و شهروندان یزدی هم کمتر در خیابانها حاضر شدند .

گفته‌های مسوولانی که بطور مستقیم با کرونا و محدودیت‌های اعمال شده سر و کار دارند نشان داد آنها در مجموع از اجرای محدودیتها خرسند و از همکاری مردم نیز به رضایت دارند.

کاهش ۵۰ درصدی تردد خودروها در یزد

رییس پلیس راهور استان یزد روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طی ۲ هفته گذشته، ورودی‌ها و خروجی‌های استان در ۲ نقطه به صورت شبانه روز کنترل و طی آن از ورود غیربومی‌ها جلوگیری و از خروج بومی‌ها هم ممانعت شد.

سرهنگ مهدی زارع افزود: از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح هم شهر کنترل و از تردد خودروها جلوگیری شد ضمن آنکه ۱۲ هزار مجور تردد هم در شهرستان یزد صادر شد.

وی با بیان اینکه با کاهش ۵۰ درصدی تردد خودروها در معابر شهری در ساعات مجاز تردد در این ۲ هفته روبرو بودیم تصریح کرد: در ساعات غیرمجاز هم مشارکت و همراهی مردم عالی و رضایت بخش بود.

شاخص رعایت پروتکل‌ها در یزد به بالای ۸۰ درصد رسیده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه محدودیتها در استان یزد از یک ماه قبل آغاز شده بود و طی ۲ هفته اخیر با محدودیت های کشوری همراه شد گفت: مردم ما پروتکل ها را رعایت کردند و اکنون شاخص این رعایت به بالای ۸۰ درصد رسیده است.

دکتر محمود نوری شادکام به ایرنا گفت: رعایتها موجب شد تا ۶۰ درصد بستری ها کاهش و آمار آنها که در ۲۲ آبانماه ۱۲۰۰ نفر بود اکنون به حدود ۵۰۰ نفر برسد.

وی این آمار را نشان از ثمربخش بودن محدودیتها دانست که به تبع آن بستری در آی سی یو و موارد مرگ و میر هم کاهش یافت.

وی اضافه کرد: نکته مهم این است که تا واکسن مطمئنی در دسترس ما قرار نگیرد و مردم واکسینه نشوند و چرخه انتقال وجود داشته باشد نباید رعایت پروتکل‌ها را نقض کنیم زیرا هرگونه سهل انگاری در این زمینه می تواند دوباره ما را درگیر کند و با توجه به اینکه زمستان را در پیش داریم بی‌تفاوتی دوباره می تواند برای ما مشکل ساز شود.

کاهش ۶۰ درصدی بستری‌ها

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد هم به ایرنا گفت: بیشترین آمار بستری های استان مربوط به ٢١ آبان بود یعنی حدود سه هفته قبل که نزدیک به ۱۲۰۰ نفر بیمار مبتلا در بیمارستان های استان بستری بودند.

دکتر ابراهیم سلمانی افزود: بعد از آن خوشبختانه ما شاهد کاهش موارد بستری بودیم بطوریکه در حال حاضر مجموعا ۵٠٧ بیمار مبتلا در بیمارستان های استان بستری هستند و این یعنی اینکه بیش ۶۰ درصد نسبت به سه هفته قبل کاهش داشته است.
وی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در حال حاضر در استان را ۸۰ درصد اعلام کرد.

۱۰ هزار مورد بازدید از اصناف یزد

فرماندار شهرستان یزد که ۶۰ درصد جمعیت استان را تحت پوشش اجرایی خود دارد هم از همکاری مردم و بخصوص اصناف در رعایت پروتکلها که منجر به کاهش شیوع کرونا شد قدردانی کرد.

سید محمد رستگاری به ایرنا گفت: قطعا اگر همکاری و همراهی مردم نبود شاهد این موفقیت عالی نبودیم.

فرماندار یزد گفت: از نیمه مهرماه تا دهم آذرماه امسال در مجموع ۱۰ هزار بازدید از واحدهای صنفی و خدماتی این شهرستان انجام و یکهزارو ۲۶۶ واحد هم پلمب شد.

رستگاری افزود: طی این مدت ۳۱۴ تیم بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی، ادارات، بانکها، داروخانه‌ها، نانوایی‌ها و دیگر اماکن بازدید کردند.

رستگاری به نارضایتی برخی اصناف از انجام گروه‌بندی در محدودیت های کرونایی خبر داد و اظهار داشت: نام برخی از اصناف در این گروه بندی ها پیش بینی نشده بود که موجب ناخرسندی صنوف یزد شده بود.

هفته گذشته با خبرهای خوبی همراه بود

استاندار یزد هم جمعه شب در صفحه شخصی خود نوشت: هفته‌ای که گذشت همراه با خبرهای خوب بود.

محمد علی طالبی اضافه کرد: همکاری خوب مردم در اجرای طرح محدودیت های کرونایی باعث شد تا شاهد کاهش نزدیک به ۶۰ درصدی بستری و تک‌رقمی شدن فوتی‌ها باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که این همراهی‌ها تداوم یابد و شرایط بهتر و با ثبات‌تری در استان یزد حاکم شود.

روند کاهش تدریجی بیماران بستری در استان

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد هم با موثر خواندن محدودیتها در استان، آماری از کاهش بستری ها در مراکز درمانی استان در طول یک هفته گذشته ارائه داد.

احمد ترحمی افزود: از روز شنبه تا جمعه /دیروز/ تعداد بستری ها در مراکز درمانی استان به ترتیب ۶۸۶، ۶۵۲، ۶۵۱، ۵۹۰، ۵۶۴، ۵۳۳ و ۵۰۳ نفر بود که روند کاهش بیماران بستری را در استان نشان می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هند چگونه می تواند جای چین را بگیرد؟/ نسخه دهلی نو برای دور زدن رقبا+نمودار