مهمترین رویدادهای ورزشی خراسان رضوی در هفته گذشته


مهمترین رویدادهای ورزشی خراسان رضوی در هفته گذشته

مشهد- ایرنا- برگزاری مسابقات لیگ برتر هندبال بانوان کشور، درگذشت 2 مربی و پیشکسوت ورزشی، کسب 2 عنوان قهرمانی شطرنج و پیوستن 2 بازیکن جدید به تیم بسکتبال آویژه صنعت از جمله مهمترین رویدادهای ورزشی خراسان رضوی در هفته گذشته بود.

مسابقات دور برگشت لیگ برتر هندبال زنان در ۲ گروه (الف) و (ب) از نهم تا ۱۴ آذر ماه به میزبانی مشهد برگزار شد.
در پایان این مسابقات در گروه الف، تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، اشتادسازه مشهد، پرسپولیس بهبهان و کربنات فیروز آباد به ترتیب در رتبه‌های اول تا چهارم قرار گرفتند.
همچنین در گروه ب، تیم شهید شاملی کازرون در رتبه نخست قرار گرفت. تیم تاسیسات دریایی تهران دوم شد و تیم‌های ذوب آهن اصفهان و سنگ آهن بافق به ترتیب مقام‌های سوم و چهارم را کسب کردند.

درگذشت پیشکسوت شطرنج خراسان رضوی

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: "طیبه جواهری" بانوی پیشکسوت و مربی شطرنج این استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا روز نهم آذر ماه دار فانی را وداع گفت.
رضا پاشانجاتی افزود: مسوولیت انجمن شطرنج ناحیه ۶ و سرپرستی تیم‌های شطرنج این ناحیه در مشهد، دبیر ورزش مدراس و سرپرستی تیم‌های شطرنج دختران خراسان رضوی از مسوولیتهای مرحومه جواهری در طول خدماتش به جامعه بود.
وی ادامه داد: روانشاد جواهری همچنین در کسوت داور و مربی رسمی فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزشمندی به این رشته ارائه کرده است.

کسب دو عنوان قرمانی شطرنج

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: وصال حامدی نیا و مرصاد خداشناس در مسابقات شطرنج انتخابی تیم ملی دانشجویان دختر و پسر به مقام نخست دست یافتند.
رضا پاشا نجاتی افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی شطرنج دانشجویان دختر و پسر با همکاری فدراسیون شطرنج از دهم آذر به مدت ۲ روز به صورت برخط و با کنترل ویدئویی برنامه زوم و کنترل زمانی سریع ۱۵ دقیقه به اضافه پنج ثانیه پاداش به ازای هر حرکت، در هفت دور به روش سوئیسی و به صورت انفرادی برگزار شد.

درگذشت پدر مچ اندازی خراسان رضوی

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی گفت: "حمید بیگلرزاده" ورزشکار پیشکسوت، قهرمان رشته پرورش اندام و پدر مچ‌اندازی این استان بر اثر بیماری سرطان درگذشت. این ورزشکار فقید که عنواندار قهرمانی مسابقات مچ‌اندازی ایران بود از پارسال با این بیماری مبارزه می‌کرد.
سروش پورآزاد افزود: روانشاد بیگلرزاده مربی و داور برجسته فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران بود که مدت ۱۰ سال با شایستگی مسوولیت کمیته مچ‌اندازی این هیات را نیز در خراسان رضوی بر عهده داشت.

پیوستن دو بسکتبالیست به تیم آویژه صنعت

مسوول روابط عمومی و رسانه تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد گفت: یک بازیکن خارجی و یک بازیکن ایرانی برای ادامه فصل لیگ برتر بسکتبال به این تیم پیوستند.
سید مهدی هاشمی افزود: نیکولا ماراوویچ از صربستان که سابقه ۱۴ سال حضور در مسابقات مختلف بسکتبال در کشورهای صربستان، گرجستان و بلغارستان و همچنین سابقه حضور در مسابقات یوروکاپ اروپا را در کارنامه خود دارد یکی از بازیکنان جدید آویژه صنعت است.
وی ادامه داد: ایمان زندی بازیکن اسبق تیم ملی که سابقه حضور در تیم‌های لیگ برتری از جمله پتروشیمی و ذوب آهن را دارد نیز در ادامه فصل جاری به جمع بازیکنان تیم آویژه صنعت پیوست.

بهره برداری از زمین چمن مصنوعی

رییس اداره ورزش و جوانان جوین گفت: نخستین زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در شهر نقاب این شهرستان روز دهم آذر ماه مورد بهره برداری قرار گرفت.
هاشم یزدی افزود: این زمین چمن مصنوعی در مساحت هزار و ۸۰۰ مترمربع با هزینه چهار میلیارد ریال از اعتبارات استانی و اداره ورزش و جوانان به بهره برداری رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا